خزندگان خانگیآکواریوم

نحوه نگهداری لاک پشت خاکی و آبزی

در حال حاضر بسیاری از افراد ترجیح می‌دهند به جای نگهداری از حیوانات پر سر و صدا مانند سگ و گربه، به نگهداری از حیوان آرامی همچون لاک پشت بپردازند.

لاک پشت جانور بی آزاری می‌باشد و دارای طول عمر بالا است، ولی باید توجه داشته باشید که نگهداری از این حیوان دوست داشتنی نیازمند شرایط خاصی می‌باشد و نامتعادل بودن هوای محیط ممکن است عمر این حیوان را کاهش دهد و باعث مرگ سریع او بشود. در ادامه قصد داریم تا به توضیح نحوه نگهداری لاک پشت خاکی و آبزی بپردازیم.

نحوه نگهداری از لاک پشت خاکی و آبزی

نحوه نگهداری و مراقبت کردن از لاک پشت‌های خاکی و آبزی متفاوت می‌باشند. محل زندگی لاک پشت‌های آبزی با لاک پشت‌های خاکی بسیار متفاوت می‌باشد و نمی‌توان این دو لاک پشت را در کنار هم نگهداری کرد.

قبل از خرید لاک پشت باید حتما به نوع و گونه لاک پشت خود دقت داشته باشید و از قبل محیط مناسبی را برای او فراهم کرده باشید. یکی از تفاوت‌های اصلی لاک پشت آبزی با لاک پشت آبی، طول عمر، اندازه و رنگ آن‌ها است. در ادامه به نحوه نگهداری لاک پشت خاکی و آبزی به صورت جداگانه می‌پردازیم.

روش نگهداری کردن از لاک پشت خاکی

لاک پشت‌های خاکی موجودات دوست داشتنی و آرامی هستند. این نوع لاک پشت‌ها به فضایی بزرگی برای گشت و گذار احتیاج دارند. برای نگهداری از لاک پشت خاکی خود، باید فضایی برای او ایجاد کنید که بیرون از خانه باشد. لاک پشت‌های خاکی به آفتاب و سایه نیاز دارند تا بتوانند در خانه خود، احساس امنیت بکنند.

لاک پشت‌های خاکی نیاز به فضایی برای شنا کردن ندارند، اما لازم است تا هر چند وقت یکبار داخل آب ولرم گذاشته بشوند تا آب بدنشان تامین شود. باید توجه داشته باشید که لاک پشت خاکی بسیار کمیاب است و برای نگهداری در خانه مناسب نمی‌باشند. اگر علاقه مند به لاک پشت‌های خاکی هستید، مدتی از آن مراقبت کنید و سپس ان را به محیط طبیعی باز گردانید.

نگهداری از لاک پشا خاکی
نحوه نگهداری از لاک پشت خاکی

تغذیه لاک پشت خاکی

اکثر لاک پشت‌های خشکی همه چیز خوار هستند ولی آن‌ها در سنین پایین‌تر نیاز به پروتئین بیشتری مانند گوشت، میگو، ماهی و … دارند؛ در سنین بالاتر باید سبزی و میوه بیشتری را به لاک پشت خاکی خود بدهید.

یکی از غذاهای مورد علاقه لاک پشت خاکی، کرم خونی می‌باشد که استفاده بیش از حد این غذا برای لاک پشت توصیه نمی‌شود. مقدار غذای مورد نیاز لاک پشت در هر وعده غذایی به اندازه سر لاک پشت می‌باشد و دو وعده غذا برای لاک پشت در روز کافی می‌باشد.

باید توجه داشته باشید که تنوع غذایی برای حفظ سلامتی لاک پشت بسیار موثر می‌باشد.

غذای لاک پشت خاکی
تغذیه لاک پشت خاکی

روش نگهداری کردن از لاک پشت آبزی

لاک پشت‌های آبزی همانطور که از اسمشان پیدا است در آب زندگی می‌کنند، اما باید توجه داشته باشید که لاک پشت‌های آبزی به فصلی خشکی نیز احتیاج دارند. بهترین دما برای نگهداری لاکپشت آبزی 25 تا 35 درجه سانتی گراد می‌باشد.

برای مراقبت کردن از لاک پشت‌‌های آبزی بهتر است از هیتر آکواریوم استفاده کنید، زیرا لاک پشت‌های آبزی در دمای پایین تنبل می‌شوند و ممکن است غذا نخورند.

برای نگهداری از لاک پشت‌ آبزی باید یک آکواریوم با آب تمیز داشته باشید تا از ایجاد بیماری‌های خطرناک برای لاک پشت خود، جلوگیری نمایید. برای داشتن یک آکواریوم تمیز می‌توانید از سیستم های فیلترینگ آب استفاده نمایید.

نگهداری از لاک پشت آبزی
نحوه نگهداری از لاک پشت آبزی

تغذیه لاک پشت آبزی

لاک پشت‌های آبزی، علاقه بسیار زیادی به کرم‌های خاکی، حشرات، کرم حشره و حلزون‌ها دارند. حشرات دارای فسفر زیادی هستند و بهتر است هر از چند گاهی کمی کلسیم به عنوان مکمل به خوراک لاک پشت‌های خود اضافه نمایید.

لاک پشت‌های آبزی مانند لاک پشت‌های خاکی نیاز به سبزیجات و گوشت دارند. برای تغذیه لاک پشت‌های آبزی می‌توانید از میگو، ماهی و حتی گوشت پخته استفاده نمایید. لاک پشت‌های آبزی علاقه زیادی به میوه‌های خیلی رسیده و کهنه دارند و وجود سبزیجات در خوراک لاک پشت‌ها بسیار دارای اهمیت می‌باشد.

در پت شاپ‎‌ها غذاهای خشکی برای لاک پشت‌ها وجود دارد که می‌توانید به راحتی این نوع غذاها را مشاهده و خریداری نمایید.

غذای لاک پشت آبزی
تغذیه لاک پشت آبزی

طول عمر لاک پشت های خاکی و آبزی

لاک پشت‌ها دارای طول عمر متفاوتی می‌باشند، باید توجه داشته باشید که نگهداری مناسب از لاک پشت‌ها تاثیر بسیار چشمیری در طول عمر آن‌ها دارد. لاک پشت‌های آبی حدود 20 تا 40 سال عمر می‌کنند و لاک پشت‌های خاکی حدود 80 تا 150 سال عمر می‌کنند.

عمر لاک پشت خاکی و آبزی
طول عمر لاک پشت‌ ابزی و لاک پشت‌ خاکی

نگهداری از لاک پشت خاکی بهتر است یا لاک پشت آبزی؟

لاک پشت‌های خاکی نیاز به طبیعت وسیع دارند و بخاطر طول عمر بالای این لاک پشت‌ها، نگهداری از آن‌ها نیاز به مسئولیت پذیری بالایی دارد. برای نگهداری، بهتر است لاک پشت‌های آبزی را انتخاب نمایید، زیرا تعداد لاک پشت‌های خاکی بسیار کم می‌باشد و گونه این نوع لاک پشت کم کم به سوی انقراض می‌رود. شما می توانید جهت خرید لوازم مخصوص لاک پشت ها به پت شاپ اینترنتی پتیا مراجعه کنید.

سوالات متداول مراقبت کردن از لاک پشت خاکی و آبزی

  • روش مراقبت کردن از لاک پشت خاکی چگونه است؟
    لاک پشت‌های خاکی به فضای بزرگی برای نگهداری احتیاج دارند، لاک پشت‌های خاکی همراه با آفتاب به سایه نیز احتیاج دارند. روش مراقبت از لاک پشت خشکی بسیار آسان می‌باشد ولی باید توجه داشته باشید که این نوع لاک پشت‌ها در خطر انقراض می‌باشند و بهتر است در طبیعت به زندگی خود ادامه بدهند.
  • روش نگهداری کردن از لاک پشت آبزی چگونه است؟
    لاک پشت‌های آبزی داخل اب زندگی می‌کنند ولی همراه با آب، نیاز به خشکی نیز دارند. برای مراقبت از لاک پشت آبزی باید دمای 25 تا 35 درجه سانتی گراد را برا او فراهم نمایید و توجه داشته باشید که همه موارد غذایی به اندازه مناسب به او برسد.
  • لاک پشت خاکی برای مراقبت در خانه بهتر است یا لاک پشت آبی؟
    برای مراقبت از لاک پشت، بهتر است به سمت لاک پشت‌های آبزی بروید زیرا لاک پشت‌های خاکی به فضای بزرگی برای گشتن احتیاج دارند و در نور افتاب و طبیعت می‌توانند راحت تر و بهتر زندگی بکنند. لاک پشت‌های خاکی روز به روز در حال کم شدن هستند و برای جلوگیری از انقراض این نوع لاک پشت بهتر است از نگهداری آن در خانه اجتناب کنید.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

شانزده − 10 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا