سگ خانگیرفتار حیوانات خانگیورزش و سلامت پت

نوازش و ماساژ سگ در چند گام ساده

نوازش و ماساژ سگ باعث آرامش حیوان خانگی شما می‌شود. سگ‌‌‌ها دوست دارند که مورد نوازش قرار گیرند. این نوازش برای آنها به نوعی القای دوستی با سگ است که از جانب شما می‌آید. سگ ‌ها نیز در مقابل این احساس‌های شیرین بی‌پاسخ نیستند؛ چرا که پس از هر نوازش و ماساژ سگ، شاهد حیوانی هستیم که بسیار قدرشناس، آرام و البته مطیع‌تر شده است. با این همه اگر در محیط خانه از سگی میزبانی می‌کنید، لازم است تا از چگونگی نوازش سگ نیز بدانید. دوستی با سگ، همراه با آگاهی از آن است که بدانید  دوستی با سگ از مسیر ماساژ شامل چه نکاتی است و چطور انجام می‌شود.

با ما همراه شوید تا در فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی این موضوع شیرین را دنبال کنیم!

ماساژ حیوان خانگی چیست؟

ماساژ تعریف مشخصی دارد. در این ‌باره فردی که ماساژ می‌دهد در جستجوی عضلات و بافت‌هایی در سطح و عمق بدن است تا بتواند از طریق تحریک این نواحی احساسی منجر به آرامش را در بدن ایجاد کند. حیوانات نیز به مانند ما انسان‌ها از داشتن چنین تحریک عضلانی لذت می‌برند. آنها نیز در اعماق بدن‌هایشان صاحب بافت‌ها و عضلاتی هستند که در جریان فعالیت‌های روزانه خسته می‌شوند. عضلاتی که با انجام صحیح از ماساژ حیوانات، حس آرامش به خود گرفته و می‌توانند در روحیه حیوان و البته در حس دوستی با سگ تاثیر عمیقی گذارند.

در میان تمام حیواناتی که می‌توان در محیط خانگی میزبانی کرد، این سگ ‌ها هستند که بیشتر از دیگران نیازمند به ماساژ می‌باشند. از این رو همه آنها از داشتن یک ماساژ حرفه‌ای که زمینه‌های دوستی با سگ را تقویت میکند، استقبال می‌کنند؛ اما چگونگی نوازش سگ که بتواند منجر به ماساژی لذت بخش برای او بشود نیز قواعد خودش را دارد. در چگونگی نوازش سگ به دنبال ایده‌هایی در ماساژ حیوان هستیم که بتوانیم همراه با نوازش و ماساژ سگ بر سیستم عضلانی، اسکلتی، گوارشی، عصبی، قلبی و عروقی و… آن تأثیرات مطلوبی گذاشته باشیم. در نظر داشته باشید که جدای از تامین این تاثیرات مثبت، دوستی با سگ از طریق همین نوازش‌های درست حاصل می‌شود. یک نوازش و ماساژ سگ در شرایطی مطلوب و اثرگذار، باعث ایجاد حس آرامتری در حیوان شما خواهد شد.

نکاتی درباره نوازش و ماساژ سگ

سگ ‌ها حیوانات وفاداری هستند. آنها دوست دارند تا در نگاه صاحبان خود مورد توجه قرار گیرند. این توجه می‌تواند از آنها حیواناتی به مراتب صمیمی‌تر بسازد. در مقابل سگ‌ ها عاشق نوازش نیز هستند. به طوری که با نوازش و ماساژ سگ می‌توان به راحتی آن حس اعتماد را در او ایجاد کرد؛ اما در چگونگی نوازش سگ لازم است تا برخی از نکات را در نظر داشته باشید.

  • سگ‌ ها برقراری ارتباط با صاحبان خود را دوست دارند. دوستی با سگ از طریق ماساژ یکی از بهترین روش‌ها برای خلق این ارتباط صمیمی است.
  • سگ‌ ها از روی وفاداری فقط می‌خواهند تا توسط صاحبان خود نوازش شوند. نوازش افراد غریبه برای آنها جذابیتی ندارد. لذا اگر از جانب صاحب خود نوازشی را در جریان یک رابطه‌ی دوستی با سگ درک نکنند، دچار آشفتگی در احساسات همراه با استرس‌های همیشگی خواهند شد.
  • سگ‌ ها حیواناتی آمیخته با احساساتی شورانگیز هستند. اگر بتوانید با نوازش و ماساژ سگ همراه او باشید، حس آرامش و اعتماد برای او ساخته‌اید. این مقدمه خوبی برای دوستی با سگ می‌باشد. در غیر این صورت تعادل احساسی حیوان را بر هم خواهید زد.
  • سگ ‌ها در کنار احساسات آشکاری که دارند، از حس درونی شما نیز مطلع می‌شوند. آنها نمی‌خواهند تا آرامش درون خود را در زمانی کسب کنند که شما در آرامش نیستید. پس هرگز در لحظاتی که خود در شرایط روحی مطلوبی قرار ندارید، اقدام به نوازش و ماساژ سگ نکنید. یک ارتباط عاطفی و البته دوستانه از نگاه سگ ‌ها، در آغوش کشیده شدنی آرام و آرامش بخش است.

در نوازش و ماساژ سگ خود روانشناسی کنید!

تا اینجای ماجرا متوجه شدیم که سگ ‌ها حیواناتی احساسی هستند و در عین وقار و عظمتی که از خود نشان می‌دهند، بسیار علاقه‌مند هستند تا از دستان صاحبان خود مورد نوازش قرار گیرند؛ اما این نوازش‌ها را با سلیقه و خواست خود دوست دارند. اینجاست که لازم است دست به کار شوید و با جستجو در سلایق حیوان خود، آن مسیر صحیح در دوستی با سگی که دارید را از طریق ماساژ پیدا کنید. مثلاً جستجو کنید که:

  • اصولاً سگ خانگی شما نوازش و ماساژ دادن را دوست دارد؟
  • آیا می‌دانید که سگ محبوب شما در چه زمان‌هایی علاقه‌مند به نوازش می‌باشد؟
  • در این بین، آیا از نواحی محبوب در بدن حیوان برای انجام نوازش مطلع هستید؟

هر حیوانی سلیقه خودش را در نوازش و ماساژ دارد. اگر در تعامل صحیح با او باشید، خودشان قسمتی که دوست دارد را به شما نشان خواهند داد. به هر صورت، تمام این نکات را در پی کسب مهارت‌هایی از نگهداری حیوانات خانگی کسب خواهید کرد.

مهارت‌هایی که می‌توانید با حضور در سایت‌های معتبر فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی آشنایی‌های کاملی از آنها داشته باشید. در این بین، مجموعه پتیا سعی دارد تا در فضای وب سایت خود، محتوای آموزشی در خصوص نگهداری از حیوانات خانگی و مهارت‌های موردنیاز را منتشر کند.

ترفندهای کلیدی در نوازش سگ

نوازش و ماساژ سگ باید به ترتیبی باشد که از آغاز تا انتهای آن در حیوان احساسی از آرامش، امنیت و توجه خلق کنیم. حیوان هرگز نمی‌خواهد تا در یک بستر اضطراب‌آلود در میان دستان نوازشگر ما قرار گیرد. نقش حیوانات در زندگی انسان‌ها یعنی صاحبانشان که از آنها نگهداری می‌کنند، بسیار پر رنگ است. لذا باید این همنشینی در کمال صمیمیت آغاز شود.

  • اولین گام ساده برای رسیدن به یک جریان مطلوب از نوازش و ماساژ سگ آن است که به حیوان القای حمله کردن نداشته باشید. لازم است تا در ابتدای اقدام به نوازش و ماساژ سگ با آرامش و به آهستگی وی را به سمت خود بکشانید.
  • سعی کنید با سگی که صاحب آن هستید، ارتباط چشمی برقرار کنید. سگ‌ها این ارتباط‌هایی که منجر به حس اعتماد می‌شوند را دوست دارند.
  • در آغوش کشیدن سگ را فراموش نکنید. دوستی با سگ از در آغوش کشیدن آنها آغاز می‌شود و شما می‌توانید با یک در آغوش کشیدن آرام، حس سرشاری از امنیت و آسایش را برای روان احساساتی وی فراهم کنید. دقت کنید که سگ‌ها تنها در آغوش صاحبان خود آرام هستند.

چگونگی نوازش سگ به ماساژی مفید ختم می‌شود!

حال که به مقدماتی از لزوم توجه به نوازش و ماساژ سگ اشاره کردیم و در این بین، نیم نگاهی نیز به برخی از بایدها و نبایدها داشتیم، دیگر می‌توانیم از چگونگی نوازش سگ صحبت کنیم.

  • سگ‌ها حیواناتی احساسی و کاملاً مستعد اضطراب هستند. پس لازم است محیطی آرام و مطلوب را برای آغاز نوازش و ماساژ سگ خود انتخاب کنید. در ضمن برای داشتن ماساژ خوب زمان کافی که حداقل ۲۰ دقیقه بشود، در نظر داشته باشید.
  • بهتر است آغاز ماساژ همراه با حس اعتماد توأم با آرامش برای سگ باشد. مثلاً می‌توانید از ماساژ گردن حیوان آغاز کنید. گردن بهترین مکان برای خلق احساسات آرام در همه سگ‌ ها می‌باشد. در ادامه، می‌توانید با نوازش‌های دورانی و دایره‌ای شکل نواحی کمر تا اعضای پایین بدن سگ را نوازش دهید.
  • سگ‌ ها اخلاقیاتی کاملاً متفاوت از گربه‌ ها دارند. اگر گربه ‌ها نوازش سر را دوست دارند، به همان اندازه سگ‌ ها از آن بیزارند. سگ ‌ها قسمت سر را حریم خصوصی برای خود می‌دانند و به هیچ حالتی مایل به نوازش آن نیستند؛ اما هرگز نمی‌توانند در برابر نوازش گوش ‌های خود مقاومت کنند. گوش اندامی تحریک کننده برای خلق آرامش درونی سگ است. نوازش پشت گوش سگ را بدون آنکه دستی به سرش کشیده باشید جدی بگیرید.
  • ماساژ قسمت‌های میانی از بدن سگ، خصوصاً نواحی میان کتف‌ها از بخش‌های مورد علاقه تمام سگ‌ها می‌باشد. در نوازش و ماساژ سگ پرداختن به این نواحی را بیشتر متوجه مورد توجه داشته باشید. مثلا می‌توانید همراه با حرکت‌های کششی و دایره‌ای شکل، نوازشی ماساژ گونه را از میان کتف‌ ها آغاز کنید و آن را در امتداد ستون فقرات حیوان به سمت نواحی پایین بدن ادامه دهید.

مزایای نوازش و ماساژ سگ

سگ‌ های شما در هر بار نوازشی که از جانب شما می‌بینند، احساس خوشایندی پیدا می‌کنند. در این بین، جدا از تامین چنین حس آرامش بخشی همراه با نوازش و ماساژ سگ می‌توانید مزایای دیگری نیز برای حیوان خانگی خود خلق کنید. مزایایی مانند:

  • خلق حس آرامشی که با کاهش قابل توجهی در سطح استرس حیوان همراه است.
  • بهبود دردهای عضلانی حیوان همراه با رفع خستگی‌ها و گرفتگی بدن
  • افزایش یافتن جریان خون در عضلات و بافت‌های بدن
  • کمک به عملکرد کامل دستگاه گوارش
  • تاثیر در خلقیات سگ همراه با افزایش شوق یادگیری در حیوان

در نوازش و ماساژ سگ لازم است تا هر لحظه متوجه احساسات حیوان نیز باشید. سگ ‌ها موجوداتی با روحیاتی قوی هستند. آنها در انتخاب آنچه دوست دارند بسیار توانمند می‌باشند و می‌توانند احساسات خود را به راحتی بروز دهند. یک ماساژ بی‌موقع می‌تواند باعث خلق احساسات نامطلوبی در سگ باشد. البته شناسایی این عدم علاقه خیلی هم سخت نیست. مثلا اگر حس کردید که سگ بدنش را سفت کرده و یا نفس خود را حبس می‌کند، مطمئن باشید که در آن لحظه علاقه‌ای به ماساژ ندارد. پس بهتر است نوازش و ماساژ سگ را به زمانی دیگر موکول کنید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − هفده =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا