نژادهای سگ

از نژاد سگ پاگ چه می‌دانید؟

در میان انواع نژاد سگ، این نژاد با ظاهر خاص خود، محبوبیت جهانی پیدا کرده است. پاگ، به نژاد سگ اشرافی نیز معروف است.

علت این موضوع را در ادامه بررسی می‌کنیم و در خصوص تاریخچه پیدایش نژاد سگ پاک، خصوصیات اخلاقی سگ پاک نخودی و مشکی، اندازه سگ پاک و نحوه نگهداری از او توضیحاتی را ارائه می‌کنیم تا شما این نژاد دوست داشتنی را بهتر بشناسید.

پس تا پایان، ما را همراهی کنید!

مشخصات ظاهر نژاد سگ پاگ را بشناسید!

نژاد سگ پاگ یا همان PUG، یکی از دوست داشتنی‌ترین انواع نژاد سگ شناخته می‌شود. بدن مکعبی شکل عضلانی پاگ، اولین ویژگی ظاهری این نژاد سگ اشرافی است.

چشم‌های درشت و سیاه رنگ که کمی بیرون زده است، مشخصه دیگر برای شناسایی نژاد سگ پاک است.

معمولا در سگ پاگ نخودی، خال‌های سیاه رنگی در اطراف گونه‌ها وجود دارد. فک پایین در نژاد سگ پاگ کمی بیرون زده تر از فک بالایی است.

چین و چروک‌های پوستی بامزه این نژاد، ظاهر او را بسیار خاص و منحصر به‌فرد کرده است. گوش‌های پاگ مثل گلبرگ رز، افتاده است و سطحی مخملی دارد.

دم کوتاه و فر خورده پاگ نیز، آخرین مشخصه برای شناسایی این نژاد سگ اشرافی بامزه است. شاید شما سگ پاگ نخودی را تنها رنگ این سگ بدانید؛ اما رنگ‌های طلایی، مشکی و شکلاتی نیز، از رنگ‌های این نژاد سگ اشرافی است.

خصوصیات اخلاقی نژاد سگ پاگ

اگر شما هم عاشق این موجودات دوست داشتنی باشید، حتما می‌دانید که انواع نژاد سگ، خصوصیات اخلاقی مختلفی دارند.

نژاد سگ پاگ، نژادی آپارتمانی است. اندازه سگ پاگ کوچک است و معمولا برای زندگی در آپارتمان و همراهی دوستانه، پذیرفته می‌شود.

نژاد سگ پاگ، بسیار علاقه‌مند به بازی و سرگرمی است. او از ساعات با شما بودن لذت می‌برد و تنهایی یکی از بدترین رویدادهایی است که برای او قابل تحمل نخواهد بود.

اندازه سگ پاگ مناسب آپارتمان است و خلق و خوی او، کاملا آپارتمانی است. او هیچ علاقه‌ای به شکار و رفتارهای خشن ندارد و تماشای تلویزیون را در آغوش شما به همراه نوازش، ترجیح می‌دهد.

قیمت سگ پاگ مینیاتوری، معمولا در صورت اصلاح رفتار و آموزش، بیشتر است.

اگر عاشق نژاد سگ پاگ هستید، بخوانید!

معمولا ویژگی‌های ظاهری و اخلاقی حیوانات، انگیزه‌ای است برای به سرپرستی گرفتن آن ها. ‌انواع نژاد سگ، خصوصیات و ویژگی‌های متعددی دارند. نژاد سگ اشرافی پاگ نیز خصوصیات پنهانی دارد که در زمان زندگی با او متوجه آن خواهید شد!

خروپف‌های بلند و نفس کشیدن‌های صدادار، از ویژگی بارز این نژاد است. این سگ، نیازمند اجتماعی شدن است و در صورتی‌که این بخش از ماجرا را به‌خوبی انجام ندهید، دچار مشکلات زیادی خواهید شد.

شکایت همسایه ها از سر و صدای سگ پاگ نخودی کوچک شما، شاید دردسرهای زیادی برای‌تان ایجاد کند. پس سعی کنید، نژاد سگ پاگ را از زمان توله‌گی، آموزش دهید. یادتان باشد، سگ نژاد پاگ به‌دلیل پوست ضخیم و ساختار پوزه کوتاه، دچار مشکل تنفسی و تعرق است.

آن‌ها در فصول گرم سال، توانایی خنک کردن بدن‌شان را ندارند و به سرعت دچار گرما زدگی می‌شوند. پس سعی کنید، با درنظر گرفتن این محدودیت ها، مراقب سلامت سگ عزیزتان باشید.

تغذیه سگ نژاد پاگ

همان‌طور که می‌دانید، نژاد سگ اشرافی پاگ، مثل سایر سگ‌های آپارتمانی نیازمند تغذیه مناسب و استفاده از مکمل‌های خوراکی است.

برای تهیه  بهترین نوع غذا خشک می‌توانید به فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی مراجعه کنید.

توجه به تغذیه سگ پاگ نخودی، طول عمر مناسبی برای او ایجاد می‌کند و خطر بروز برخی بیماری‌ها را کاهش می‌دهد.

اگر مقالات مربوط به سگ ها را در وبسایت فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا خوانده باشید، حتما می‌دانید که میزان غذای موردنیاز آن‌ها، بستگی به اندازه سگ پاک و سن و سال او دارد.

هر چه توجه‌تان به تغذیه سگ پاگ نخودی بامزه‌تان بیشتر باشد، طول عمر مطلوب‌تری از این دوست جذاب‌تان خواهید دید.

مراقبت های موردنیاز نژاد سگ پاگ

انواع نژاد سگ، مراقبت‌های خاص خودشان را نیاز دارند. این نژاد نیازمند مراقبت بیشتری نسبت به سایر انواع نژاد سگ است.

شاید اندازه سگ پاگ کوچک باشد، اما به‌دلیل چین‌های متعددی که روی پوستش دارد، نیازمند مراقب و بهداشت زیادی است.

این موضوع، شاید در خرید و فروش سگ پاگ نر عنوان نشود؛ اما باید دقت بسیار بیشتری نسبت به رعایت بهداشت در این نژاد به خرج دهید.

تقویت سیستم ایمنی پت با پیگیری واکسیناسیون، آن‌ها را از ریسک ابتلا به بیماری‌های مختلف، محفوظ نگه‌می‌دارند.

یادتان باشد، نژاد پاگ، به‌دلیل پوست پرچینی که دارد، باید همیشه خشک باشد و رطوبت، موجب بروز قارچ و مشکلات پوستی متعددی در آن‌ها می‌گردد.

مراقبت از نژاد سگ پاگ در مقابل سرما، گرما و محیط آلوده، مهم‌ترین پارامتر در حفظ سلامتی آن‌ها است.

مشخصات فیزیکی سگ پاگ، ریسک بروز مشکلات تنفسی را در آن‌ها افزایش داده؛ پس سعی کنید از حضور سگ پاگ نخودی در محیط دارای دود، جلوگیری کنید.

مراقبت های پوستی از نژاد سگ پاگ

نژاد سگ اشرافی پاگ، همیشه در ناز و نعمت زندگی کرده است. آن‌ها به‌دلیل موهای کوتاه، نیاز به شانه زدن روزانه ندارند.

اگر اندازه سگ پاگ را دیده باشید، قطعا می‌دانید که رسیدگی به موهای آن‌ها اصلا دشوار نیست. توجه به مرطوب نبودن پوست و خشک کردن آن‌ها بعد از حمام، مهم‌ترین نکته‌ای است که در نگهداری سگ پاگ نخودی و مشکی، باید به آن توجه کنید.

در زمان خرید و فروش سگ پاگ نر یا ماده، به چین‌های پوست دقت کنید و مطمئن شوید، هیچ‌گونه مشکل پوستی در این نواحی وجود ندارد.

هرچه اندازه سگ پاگ بزرگ‌تر باشد، باید وقت بیشتری برای خشک نمودن بدن او و چکاپ هفتگی اختصاص دهید.

یادتان باشد، مشکلات پوستی در این نژاد، در صورت عدم توجه و رسیدگی مناسب، بسیار زیاد خواهد شد.

مراقبت از چشم های پاگ

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که در نگهداری از نژاد سگ پاگ باید مدنظر قرار دهید، چشم‌های برجسته و بیرون زده او است.

اندازه سگ پاگ تفاوتی ندارد و مهم نیست قیمت سگ پاگ مینیاتوری را پرداخت کرده باشید یا پاگ بزرگی را به سرپرستی گرفته باشید؛ در هر صورت، توجه به نظافت اطراف چشم برای این نژاد اهمیت زیادی دارد.

هر اندازه سگ پاگ شما بزرگ‌تر باشد، میزان آسیب‌پذیر بودن چشم او بیشتر است. چشم‌ها در نزاع، بازی و طبیعت، بسیار آسیب‌پذیر هستند؛ در صورت مشاهده هر گونه بازی خشونت آمیز میان سگ‌ها، حتما از ادامه بازی جلوگیری کنید. با تهیه قطره مخصوص چشم، اطراف چشم پاگ را به‌صورت مرتب تمیز کنید.

مراقبت از دهان و دندان نژاد پاگ

مراقبت از دهان و دندان در انواع نژاد سگ، اهمیت زیادی دارد. سگ‌ها به‌وسیله دندان‌های تیز و برنده‌ای که دارند، قادرند تا غذاهای مختلفی را بجوند. در صورت بی‌توجهی به بهداشت دهان و دندان سگ ‌ها، ریسک از دست دادن دندان‌ در آن‌ها افزایش می یابد و همین موضوع، موجب اختلال در تغذیه و ایجاد مشکلاتی در سلامت این حیوان خواهد شد.

استفاده منظم از مسواک و خمیر دندان مخصوص به‌همراه دهانشویه سگ، از بروز این مشکلات جلوگیری می‌کند.

شاید این موضوع در زمان خرید و فروش سگ پاگ نر و ماده عنوان نشود، اما شما به‌عنوان صاحب حیوان باید از آن مطلع باشید.

قیمت سگ های نژاد پاگ چقدر است؟

یکی از سوالات رایجی‌ که پرسیده می‌شود، قیمت سگ پاگ مینیاتوری و معمولی است. ویژگی‌های هر نژاد، میزان تطابق پذیری با زندگی انسان، نوع زایمان و تعداد توله در هر بارداری، اصلی‌ترین پارامترهای تعیین‌کننده قیمت سگ پاگ مینیاتوری و معمولی است.

هر چه تعداد توله‌های یک نژاد سگ اشرافی در هر زایمان کم‌تر باشد، قیمت آن بیشتر خواهد شد. هر چه زایمان مادر سخت‌تر باشد، قیمت توله‌ها افزایش می‌یابد.

در نژاد سگ پاگ نیز، زایمان معمولا به‌سختی انجام می‌شود. به‌طور معمول در هر زایمان، احتمال سزارین بسیار زیاد است؛ پس بدیهی است که قیمت سگ مینیاتوری و معمولی پاگ، کمی زیادتر از سایر نژادها باشد.‌

این ویژگی‌ها در خرید و فروش سگ پاگ نر و ماده، در نظر گرفته می‌شود. اگر شما هم یک سگ پاگ ماده دارید و علاقه‌مند هستید که اطلاعاتی در خصوص علائم بارداری در سگ ها بدانید، این مطلب را بادقت مطالعه کنید.

با بیماری های سگ پاگ آشنا شوید!

برای خرید نژاد سگ اشرافی پاگ، باید بیماری های سگ پاگ را نیز بشناسید. شناخت بهتر بیماری‌ها، به شما کمک می‌کند تا با دید دقیق و واقعی، اقدام به خرید این نژاد کنید. در نژاد سگ پاگ، به‌دلیل مخزن ژنتیکی محدود، بیماری‌های متعددی وجود دارد که طول عمر او را کاهش می‌دهد.

در ادامه به رایج‌ترین بیماری‌ های نژاد سگ پاگ اشاره می‌کنیم:

آنسفالیت (Encephalitis)

یکی از بیماری‌های رایج در سگ پاگ، آنسفالیت است. این بیماری ژنتیکی در نژاد پاگ دیده می‌شود. آنسفالیت، نوعی تورم حاد در ناحیه مغز است که فرآیند عادی زندگی سگ را دچار اختلال می‌کند. متاسفانه درمان قطعی برای آن وجود ندارد و از درمان‌های کنترل‌کننده برای کنترل آنسفالیت استفاده می‌شود.

خشکی چشم (Dry Eye Syndrome)

در زمان خرید و فروش سگ پاگ نر و ماده، احتمالا متوجه چشم‌های بیرون‌زده این نژاد بانمک می‌شوید. نژاد سگ اشرافی پاگ، چشم‌های آسیب پذیری دارد. خشکی چشم، قرمزی، نابینایی و زخم قرنیه از جمله مشکلاتی است که در این نژاد به چشم می‌خورد.

سندرم راه هوایی براکیوسفالیک (Brachycephalic Syndrome)

این سندرم معمولا در نژادهای مینیاتوری پاگ دیده می‌شود. شاید قیمت سگ پاگ مینیاتوری زیادتر از پاگ معمولی باشد، اما باید این بیماری را نیز درنظر بگیرید. بینی و سوراخ بینی بسیار باریک، موجب بروز مشکلات تنفسی و خرناس‌های بلندی در این نژاد می‌شود و گاهی اکسیژن رسانی را دچار اختلال می‌کند.

در رفتگی پاتلا یا کشکک زانو

در رفتگی پاتلا نیز، نوعی بیماری ژنتیکی است که در نژاد سگ پاگ وجود دارد. اختلال در شکل گیری استخوان ها و مفاصل پاهای عقبی در این نژاد، بسیار دیده می‌شود. در این بیماری نیز، شاید قیمت سگ پاگ مینیاتوری گران‌تر باشد، اما درصد ریسک ابتلا به این مشکل نیز، در آن‌ها بیشتر است.

خلاصه مطلب

نژاد پاگ، یکی از جذاب‌ترین و خاص‌ترین نژادهایی است که می‌توانید برای زندگی در آپارتمان انتخاب کنید.

در زمان خرید یا به سرپرستی گرفتن، معمولا صحبتی از مشکلات رایج و عمر کوتاه پت‌ها نمی‌شود.

این شما هستید که با مطالعه دقیق باید به نتیجه مطلوبی برای سرپرستی یک نژاد خاص برسید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 + یازده =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا