حمایت از حیواناتحیوانات در طبیعت

فروش حیوانات خاص

فروش حیوانات خاص و حیوانات خانگی عجیب، حیوانات خانگی خاص، حیوانات مینیاتوری، فروش حیوانات وحشی و عناوینی از این دست در سال‌های اخیر به تیتر نخست اخبار بازار فروش حیوانات خانگی تبدیل شده‌اند.

غریزه‌ی بشریت همواره به سمت به دست آوردن و داشتن چیزی است که منحصر به فرد و تا حدی چالش برانگیز محسوب می‌شود.

نظر به فواید نگهداری حیوانات خانگی و طرفداران زیاد آن در قرن اخیر، شاهد نقش حیوانات در زندگی انسان بوده‌ایم.

نگهداری از انواع متفاوتی از حیوانات خانگی مانند پرندگان زینتی، جوندگان خانگی، حیوانات آپارتمانی، خرگوش خانگی، حیوانات خانگی جیبی و غیره در میان جوامع مختلف با اقبال بسیار زیادی همراه بوده است.

اما فروش حیوانات خاص، حیوانات خانگی عجیب، حیوانات خانگی مینیاتوری یا هر نام دیگری که بر تجارت غیرقانونی حیوانات گذاشته می‌شود، به نوعی زیبا جلوه دادن خطراتی است که برای طبیعت ایجاد می‌کنیم.

فروش حیوانات خاص

زمانی که قصد خرید و انتخاب یک حیوان خانگی را دارید، به این نکته دقت کنید؛

حیوانات مینیاتوری و وحشی در شکل‌ ها و اندازه‌ های متفاوتی موجود هستند و به هیچ عنوان اهلی نخواهند شد.

پیامدهای تجارت غیرقانونی حیوانات، فروش حیوانات خاص و حیوانات وحشی به عنوان حیوان خانگی آسیب هایی غیر قابل جبرانی را شامل میشود که بی توجهی به آنها یعنی درنظر نگرفتن اهمیت حیات وحش و سوق دادن محیط زندگی بشریت به سمت نابودی.

مقررات مربوط به مالکیت و فروش حیوانات خاص و نحوه نگهداری از آنها از هر کشوری به کشور دیگر متفاوت است.

به جز عدم وجود قوانین مناسب، کمبود نیروی انسانی ناظر بر حوزه فروش حیوانات خانگی عجیب، سبب شده تا تجارت حیات وحش به یکی از پرسودترین کسب و کارهای غیر قانونی تبدیل شود و فروش حیوانات مینیاتوری و غیر اهلی به عنوان حیوانات خانگی خاص به راحتی انجام پذیرد.

انتشار بی مسئولیتی

در بسیاری از موارد دیده شده که خرید و فروش حیوانات خاص، بدون فکر و بدون اطلاع داشتن از شرایط مناسب برای زندگی آنها صورت گرفته است؛

نتیجه‌ی آن معمولا منجر به آزاد کردن حیوانات در جامعه بوده است.

متاسفانه بسیاری از این حیوانات خانگی خاص و حیوانات مینیاتوری در راسته‌ی حیوانات غیر اهلی و وحشی دسته بندی می‌شوند و با آزاد شدن آنها در مناطق مسکونی، علاوه بر آسیب رسیدن به خود حیوان آسیب های جدی به افراد ساکن در منطقه نیز وارد شده است.

به عنوان مثال در سالهای 1980 تا 1990 گونه ای از مار پیتون در فلوریدا یافت شد که زیست شناسان باور داشتند در ابتدا به عنوان حیوان خانگی وارد منطقه شده و پس از بزرگ شدن و عدم توانایی برای نگهداری از آنها، در طبیعت رها شده‌اند.

فرار مکرر پت

عدم رعایت اصول نگهداری از حیوان خانگی در هنگام فروش حیوانات خانگی خاص سبب شده تا تعداد زیادی از آنها از خانه و محل زندگی خود فرار کنند.

متاسفانه اکثر صاحبان میدانند که گزارش فرار حیوانات مینیاتوری و حیوانات وحشی مصداق تجارت غیرقانونی حیوانات بوده و ممکن است منجر به بازداشت خود مالک شود؛

لذا از اعلام این موارد به مراجع قانونی خودداری می‌کنند و سایر افراد را با خطرات جدی مواجه می‌کنند.

انتقال بیماری

متاسفانه تعداد زیادی از بیماری ‌های غیرقابل درمان در عصر جدید به دلیل وجود بیماری های مشترک میان انسان و حیوانات و انتقال بیماری از حیوان به انسان به وجود آمده است.

در بسیاری موارد، بیماری حیوانات مینیاتوری و غیر اهلی در صورتی که علائم بیماری در آنها مشاهده شود، قابل درمان و حتی قابل پیشگیری خواهد بود و در صورت رعایت بهداشت میتوان از انتقال بیماری جلوگیری نمود.

الزام واکسیناسیون حیوانات اهلی که در محیط زندگی انسان ها وجود دارند و واکسیناسیون حیوانات خانگی کمک بسیار بزرگی به جلوگیری از انتقال این بیماری‌ها میکند.

متاسفانه نگهداری از حیوانات مینیاتوری و وحشی و عدم واکسیناسیون صحیح آنها مسبب بروز بیماری‌ های لاعلاج شده که گاه اپیدمی آنها در کشورهای مختلف جهان قربانیان بسیاری را گرفته است.

چه کاری می‌توانیم انجام دهیم؟

ما شاهد آسیب ‌هایی هستیم که شهروندان غیر مسئول با تجارت غیرقانونی حیوانات به جامعه وارد میکنند.

حیوانات وحشی مستحق آزادی هستند و انسان ها نیز مستحق آرامش؛ حفاظت از گونه های وحشی حیوانات و تلاش برای کاهش عرضه و تقاضای فروش آنها در نهایت کمک به داشتن زندگی بهتر برای خود ماست.

فروشگاه پت شاپ پتیا به عنوان نخستین پت شاپ آنلاین برای فروش غذای حیوانات خانگی با تلاش برای فرهنگ سازی و محکوم کردن فروش حیوانات خاص تلاش می‌کند تا میزان خرید و فروش را در این بازار غیرقانونی کاهش دهد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

16 + 1 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا