حیوان خانگی و آپارتمانیرفتار حیوانات خانگی

چطور از شر لک و بوی ادرار حیوانات خانگی خلاص شویم؟

اگر یک حیوان خانگی دارید که هر روز در حال تمیز کردن خانه‌تان هستید، اما بوی ادرار را حس می‌کنید؛ این مطلب برای شما تهیه شده است. یکی از مشکلاتی که افراد سرپرست حیوانات خانگی همیشه نگران آن هستند، از بین بردن بوی ادرار حیوانات خانگی است. بوی ادرار در حیوانات نیز، مانند بوی ادرار انسان تند و نامطلوب است. ماندن این بو در خانه اصلا جذاب نیست. پس طبیعی است که برای از بین بردن بوی ادرار حیوانات خانگی باید راه‌کارهایی را بدانید که این موضوع را به بهترین شکل ممکن مدیریت کنید.

در ادامه قصد داریم، راه‌کارهایی برای از بین بردن بوی ادرار حیوانات خانگی معرفی کنیم.

اگر شما نیز درگیر این مشکل هستید و دغدغه روزانه‌تان نظافت خانه و ایجاد بوی خوش است، تا پایان همراه ما باشید!

چرا باید راهکارهای از بین بردن بوی ادرار حیوانات خانگی را بدانید؟

شاید در نگاه اول، موضوع چندان جدی نباشد، اما بهتر است بدانید که از بین بردن بوی ادرار حیوانات خانگی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که حتی پیش از آوردن حیوان خانگی باید بدانید.

عدم توجه به این موضوع می‌تواند منجر به کاهش تمایل شما به نگهداری از حیوانات خانگی شود. گاهی نیز، به دلیل عدم رعایت نظافت و ایجاد بوی بد در خانه، بسیاری از اطرافیان تمایلی به حضور در منزل‌تان ندارند. همین موضوع موجب می‌شود تا چندان علاقه‌ای به نگهداری از حیوانات نداشته باشید یا در نهایت، دچار انزوای اجتماعی شوید. پس بدیهی است که یادگیری این راهکارها تا چه اندازه به شما کمک می‌کند تا بهترین عملکرد را داشته باشید.

بهترین راه‌کارهای از بین بردن بوی ادرار حیوانات خانگی

دانستن راهکارهای ازبین بردن بوی بد ادرار، بسیار اهمیت دارد. در ادامه جزئیاتی از مناسب‌ترین و کاراترین روش‌ها را خواهید خواند:

1- محل ادرار را پاک کنید!

زمانی که با ادرار حیوانات خانگی در محیط زندگی مواجه می‌شوید، باید ابتدا تلاش کنید تا محل ادرار را پاک کنید. شما باید سریعا محل ادرار را به‌وسیله پارچه یا دستمال حوله‌ای تمیز کنید.

بعد از این اقدام، باید حتما به‌وسیله دستمال نمدار، سطح را مجدد پاک کنید. اگر سطح موردنظر، کفپوش زمین باشد، می‌توانید به همین ترتیب، ادرار را تمیز کنید؛ اما در صورتی‌که ادرار بر روی مبل یا فرش باشد، باید حتما شست و شوی جدی‌تری را اعمال کنید.

در این شرایط، باید حتما به کمک آب و یک دستمال مناسب، ادرار را از روی مبل یا فرش پاک کنید. اگر امکانش وجود دارد، روکش مبل را بردارید و به طور کامل، آن را با ماده شوینده ملایمی مثل شامپو شست و شو دهید.

فرش را باید کمی با دقت، به وسیله یک تشت در زیر محل ادرار و ریختن آب بر روی ناحیه ادرار، تلاش کنید تا قطره آخر ادرار را از محل موردنظر خارج کنید.

2- محلول آب و سرکه

یکی از محلول‌های سنتی برای از بین بردن بوی نامطبوع بر روی سطوح، ترکیب آب و سرکه است. جالب است بدانید که حیوانات خانگی مثل سگ، به دنبال ادرار در محل قبلی ادرارشان هستند. پس طبیعی است که عدم پاکسازی محل خطای ادرار، منجر به تکرار آن می‌شود.

در این مواقع، توصیه می‌شود تا از محلول آب و سرکه استفاده کنید. بوی سرکه می‌تواند بوی ادرار را محو کند و ضد عفونی کننده سنتی و نسبتا مطلوبی برای پاکسازی محیط باشد.

برای تهیه این محلول باید سرکه سفید تهیه کنید و آن را با نسبت 1 به 2 با آب ترکیب کنید. سعی کنید این ترکیب برای چند دقیقه در محل باقی بماند و سپس، به‌وسیله تی کشی ساده، محل موردنظر را تمیز کنید.

تمیز کردن لک و بوی ادرار گربه
تمیز کردن لک و بوی ادرار گربه

3- محلول آب و جوش شیرین

جوش شیرین یکی از بهترین پودرهای تمیز کننده و ازبین برنده بو محسوب می‌شود. کافی است درون یک قابلمه متوسط آب جوش، چند قاشق غذاخوری جوش شیرین بریزید.

جوش شیرین به راحتی محیط اسیدی را خنثی می‌کند و پخش بو در محیط را کاهش می‌دهد. شما می‌توانید به راحتی با آغشته کردن تی یا دستمال، فضای مدنظرتان را تمیز کنید. آغشته کردن سطوح به جوش شیرین موجب کاهش بو و ازبین رفتن آن می‌شود.

4- محلول آب وایتکس

یکی از رایج‌ترین روش‌هایی که به شما کمک می‌کند تا بوی بد ادرار حیوانات خانگی را پاک کنید، استفاده از آب وایتکس است. این محلول معجزه آسا، به راحتی تمامی باکتری‌ها، ویروس‌ها و قطرات ایجاد کننده بو را ازبین می‌برد.

کافی است نسبت 1 به 10 ایجاد کنید و 1 واحد وایتکس را درون محلول 10 واحدی آب بریزید و مخلوط کنید. از این محلول می‌توانید برای ضد عفونی فضای زندگی حیوانات خانگی استفاده کنید.

حذف کامل بو حیوان خانگی از فرش در منزل
حذف کامل بو حیوان خانگی از فرش در منزل

این محلول بوی نامطبوع ادرار را از بین می‌برد و ریسک زندگی ویروس‌های خطرناک برای حیوانات خانگی را به صفر می‌رساند؛ اما نکته مهمی که در زمان استفاده از آب وایتکس باید بدانید، عدم استفاده از آن در زمان حضور حیوانات خانگی است. گاز و بوی ناشی از آب وایتکس آسیب جدی به ریه حیوانات خانگی وارد می‌کند و گاهی این آسیب تا حدی جدی است که منجر به مرگ حیوان می‌شود.

حتما در زمان استفاده، از دستکش و ماسک استفاده کنید و حیوان خانگی‌تان را از محیط دور کنید. باز گذاشتن درب و پنجره می‌تواند بوی نامطلوب و آسیب‌زای این محلول را سریع‌تر ازبین ببرد.

5- الکل

یکی از بهترین موادی که به شما اجازه می‌دهد تا باکتری‌ها و ویروس‌ها را ازبین ببرید، الکل است. معمولا الکل برای ضدعفونی محیط استفاده می‌شود. استفاده از الکل کمک می‌کند تا بوی بد ناشی از ادرار ازبین رفته و محیط به خوبی ضدعفونی شود. یادتان باشد که الکل باید حتما زمانی استفاده شود که حیوان خانگی‌تان در محیط حضور نداشته باشد.

6- تی عطری

شما به راحتی می‌توانید درون مخزن آب تی، کمی عطر یا اسانس بریزید. سپس، تمامی سطح خانه را تی بکشید. یادتان باشد این اسانس باید ملایم و اندک باشد تا هیچ آسیبی به ریه حیوان خانگی‌تان وارد نکند.

مطبوع شدن فضا بعد از تی کشیدن با محلول خوش بو، یکی از بهترین راه‌کارهایی است که بعد از پاک کردن ادرار و از بین بردن بوی آن می‌توانید انجام دهید. ریختن اندکی شامپو بچه درون محلول آب نیز می‌تواند یکی از راهکارهای عالی برای تمیز شدن خانه باشد.

7- اسپری ضدعفونی محیط

استفاده از اسپری مخصوص یکی از راه‌کارهای عالی برای ازبین بردن بوی نامطبوع ادرار است. شما می‌توانید با مراجعه به فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا اسپری مخصوص ضدعفونی و ازبین بردن ادرار تهیه کنید.

این اسپری‌های باکیفیت، می‌توانند بیماری قابل انتقال حیوانات به انسان را، از بین ببرند. با کمک این اسپری‌ها می‌توانید محیط زندگی پت را ضدعفونی کنید و با خیالی آسوده در کنار حیوانات خانگی لذت ببرید و زندگی کنید.

اسپری ضدعفونی محیط قابل استفاده برای حیوانات است؟

بهتر است بدانید که اسپری ضدعفونی کننده محیط، تنها می‌تواند بر روی سطوح استفاده شود و بوی بد ناشی از تعرق و ادرار را کاهش دهد.

اسپری از بین برنده بوی ادرار سگ
اسپری از بین برنده بوی ادرار سگ

استفاده از این نوع اسپری بر روی بدن حیوانات اصلا توصیه نمی‌شود. استفاده مشترک بر روی بدن و سطوح، تنها برای اسپری‌هایی امکان‌پذیر است که بر روی آن اطلاعات مشابهی درج شده است. چنین اسپری‌هایی امکان استفاده بر روی بدن حیوان را دارا هستند و معمولا حساسیتی ایجاد نمی‌کنند.

خلاصه مطلب

اگر بخواهید از اشتباهات رایج در نگهداری حیوانات خانگی پیشگیری کنید، باید حتما آگاهی خودتان را افزایش دهید.

اطلاع از روش‌های صحیح نگهداری از حیوانات به شما کمک می‌کند تا زندگی باکیفیت‌تری در کنار این موجودات نازنین داشته باشید. از بین بردن بوی ادرار، نیازمند استفاده از روش‌هایی است که به شما کمک کند تا این دغدغه را کاهش دهید. این اقدامات علاوه‌بر کاهش بوی نامطلوب ناشی از ادرار، موجب ضدعفونی و بهبود نظافت محیط می‌شود. در چنین شرایطی، بدیهی است که ریسک بروز مشکلات بعدی نیز کاهش پیدا می‌کند.

سوالات متداول

آیا برای ازبین بردن بوی ادرار می‌توان از اسپری خوشبو کننده استفاده کرد؟

بهتر است بدانید که بوی ادرار حیوانات به دلیل دارا بودن ساختار شیمیایی خاص، باید به طور کامل پاک شود تا پخش بو نداشته باشد. در واقع، شما نمی‌توانید به وسیله اسپری خوشبو کننده اثر بو را ازبین ببرید؛ چرا که وجود این بو تنها زمانی ازبین می‌رود که اصل ماجرا برطرف شده باشد.

پس استفاده از اسپری خوشبو کننده به تنهایی نمی‌تواند بهبوددهنده شرایط باشد. ضمن این که اسپری خوشبو کننده می‌تواند موجب آسیب به ریه حیوانات خانگی شود. پس تحت هیچ شرایطی از این روش برای از بین بردن بوی ادرار استفاده نکنید.

چگونه از ادرار گربه روی خاک مطلع شویم؟

معمولا گربه‌ ها بر روی خاک مخصوص ادرار می‌کنند. روتین روزانه گربه‌ ها نشان می‌دهد که چگونه و چه زمان برای انجام ادرار به دستشویی مراجعه می‌کنند.

آشنایی با زبان گربه ها به شما کمک می‌کند تا روتین روزانه و نیازهای آن‌ها را درک کنید. با بررسی این موضوع می‌توانید به طور کامل زمان دستشویی گربه را درک کنید و بلافاصله پس از ادرار، نسبت به نظافت آن اقدام کنید.

آیا استفاده از سرکه موجب بوی نامطبوع در محیط نمی‌شود؟

معمولا سرکه رقیق شده برای از بین بردن بوی ادرار حیوانات خانگی استفاده می‌شود. شما می‌توانید بعد از حدود یک ساعت اقدام به پاکسازی مجدد محیط با تی مرطوب کنید. هر چند بوی سرکه تنها برای چند دقیقه در محیط پخش خواهد شد و بلافاصله با باز کردن درب و پنجره این بو ازبین خواهد رفت.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

4 × 2 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا