پرندگان خانگی و زینتی

انتخاب اسباب بازی مناسب برای پرنده

امروزه با توجه به اینکه خرید اسباب بازی مناسب برای پرنده خانگی به علت تقویت سلامت جسمی و ذهنی و همچنین، تخلیه انرژی، یک امر ضروری تلقی می‌شود. اما متنوع بودن محصولات، صاحبان پرنده را با مشکل مواجه کرده است. در این مطلب از صفحه فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا می‌خواهیم به بررسی انواع اسباب بازی پرندگان و ویژگی آن‌ها بپردازیم.

نقش اسباب بازی مناسب برای پرنده

همانطور که می‌دانید اسباب بازی برای کودکان باعث تقویت هوش و خلاقیت می‌شود و پرندگان هم از این امر مستثنی نیستند، و تقویت هوش و سلامتی یکی از عوامل مهم در نحوه نگهداری از پرندگان خانگی است که صاحبان پرنده باید آن را بدانند. علاوه‌بر این موضوع، پرندگانی که در طبیعت زندگی می‌کنند، در شرایطی که در طبیعت فراهم است، تحرکات و هیجانات خود را تخلیه می‌کنند؛ اما پرنده خانگی شما در یک قفس قرار دارد که شاید بخاطر شرایط کاری شما مجبور باشد ساعت‌ها درون این قفس تنها بماند.

اگر در این صورت وسیله‌ای برای سرگرمی نداشته باشند، به خود و وسایل محیط اطراف خود صدمه وارد می‌کنند و به مرور زمان به مرز کلافگی و افسردگی رسیده و در مقابل انواع مریضی‌ها آسیب‌پذیر می‌شوند. پس می‌توان به این نتیجه رسید که خرید اسباب بازی امری حیاتی به شمار می‌رود.

نکات مهم خرید اسباب بازی پرنده

  1. وسیله بازی پرنده باید متنوع بوده تا از جذابیت کافی برخوردار باشد. مخصوصاً اگر در طول روز، زمان زیادی پرنده شما تنها باشد.
  2. اندازه وسیله بازی پرنده بستگی به فضای درون قفس و خصوصیات اخلاقی پرنده شما دارد.
  3. پرندگان بخاطر اینکه به جوییدن و گاز زدن وسایل عادت دارند، باید مراقب اندازه و جنس اسباب بازی پرنده خود بود تا از خفگی و مسموم شدن پرنده جلوگیری کرد.
  4. به منظور جلوگیری از یکنواخت شدن و بی‌حوصلگی پرنده خود، بهتر است هفته‌ای یک بار اسباب بازی پرنده را عوض کنید.
  5. اسباب بازی را باید در جایی قرار داد که پرنده به راحتی آن را پیدا کرده و بتواند با اسباب بازی خود، بازی کند.
  6. اسباب بازی پرنده بهتر است شامل رنگ‌های متنوع و شاد باشد، تا پرنده شما در مواقع بازی با اسباب بازی خود لذت بیشتری ببرد.

انواع اسباب بازی مناسب برای پرنده

اسباب بازی های جویدنی پرندگان

جویدن یک فعالیت طبیعی در پرندگان است، شاید خیلی از صاحبان پرنده بعد از خرید یک اسباب بازی که به سرعت با جویدن آن توسط پرنده خراب می‌شود، ناراضی بشوند. اما پرندگان با این کار به اصلاح منقار خود کمک می‌کنند و همچنین، با جویدن، هیجانات خود را خالی کرده و شما دیگر نگران وسایل خانه خود نخواهید بود.

شما می‌توانید با توجه به اندازه پرنده خود یک اسباب بازی جویدنی از جنس چوب برای پرنده بخرید. از بهترین و کم‌هزینه‌ترین نمونه‌های اسباب بازی جویدنی می‌توان به «چوب بستنی» اشاره کرد.

اسباب بازی های ورزشی پرندگان

اسباب بازی های ورزشی پرندگان
اسباب بازی های ورزشی پرندگان

به اسباب بازی‌هایی که باعث تحرک پرنده و به چالش کشیدن عضلات بدن آن‌ها می‌شود، اسباب بازی ورزشی می‌گویند که از مهم‌ترین مزایای این گونه اسباب بازی‌ها کمک به سلامت و تخلیه هیجانات پرنده شما است.

اسباب بازی های ورزشی پرنده عبارتند از:

تاب برای پرنده: به شکل آویز در قفس پرنده قرار می‌گیرد و یکی از پرطرفدارترین وسیله‌های بازی پرندگان است؛ چرا که پرندگان از تاب خوردن و بادی که در هنگام تاب خوردن به آن‌ها می‌خورد، خوششان می‌آید.

اسباب بازی پا برای پرنده: این اسباب بازی پرنده را ترغیب به بلند کردن و نگه‌داشتن وسیله با پای خود می‌کند که خیلی به سلامت پاهای پرنده شما کمک می‌کند.

پارک آبی پرنده: این اسباب بازی بسیار مهیج بوده و ساعات زیادی پرنده را مشغول کرده و باعث می‌شود فعالیت کند که در نتیجه آن به خطر افزایش وزن در پرندگان کمک می‌کند.

توپ بازی برای پرنده: شما می‌توانید توپ‌هایی را در اندازه‌های مختلف فراهم کرده و انواع بازی‌ها را با پرنده خود انجام دهید؛ از جمله بازی‌هایی که پرندگان می‌توانند با توپ انجام دهند، بسکتبال است که توپ را باید به داخل حلقه بندازنند و بازی فچ که با انداختن توپ یا وسیله‌ای توسط شما و آوردن توپ توسط پرنده انجام می‌شود.

اسباب بازی های فکری پرندگان

اسباب بازی های فکری پرندگان
اسباب بازی های فکری پرندگان

اسباب بازی‌های فکری در بین پرندگان بسیار محبوب و پرطرفداراست؛ چرا که حس کنجکاوی و کارکرد ذهن آن‌ها را به چالش می‌کشد. اگر از این گونه اسباب بازی‌ها به درستی در کنار اسباب بازی‌های ورزشی استفاده شود، پرنده شما همیشه در بهترین حالت خود خواهد بود و هیچ وقت احساس کلافگی و خستگی نخواهد کرد.

اسباب بازی‌های فکری عبارتند از:

پازل: پازل یکی از بهترین راه‌ها برای به چالش کشیدن ذهن پرندگان است، شما می‌توانید پازل‌هایی با تعداد قطعات بین 5 تا 10 تکه فراهم کنید و در اختیار پرنده خود بزارید؛ اگر تکه‌های پازل دسته‌دار باشد، به پرنده شما برای گرفتن و جابه‌جایی آن کمک می‌کند. همچنین حتماً به جنس پازل‌ها در هنگام خرید دقت کنید.

جست‌و‌جوی غذا: این اسباب بازی هم یکی دیگر از محبوب‌ترین وسیله بازی پرنده ها است که علاوه بر اینکه مدت‌ها سرگرم این بازی می‌شوند و حس کنجکاوی پرنده را به چالش می‌کشد، در آخر با پیدا کردن غذا تشویق شده و همچنین، به رفع گرسنگی آن‌ها کمک می‌کند.

اسباب بازی‌های صدادار پرندگان

اسباب بازی های صدادار پرندگان
اسباب بازی های صدادار برای پرندگان

این گونه اسباب بازی‌ها همانند بازی‌های فکری بوده چرا که به تقویت ذهن پرندگان کمک می‌کند. پرندگان از این گونه اسباب بازی‌ها که باعث ایجاد صدا از خود می‌شوند، لذت می‌برند. البته ناگفته نماند که فراهم کردن این گونه اسباب بازی در ساعات طولانی ممکن است بخاطر سر و صدای آن موجب اذیت صاحب پرنده شود.

همچنین، اگر شما پرندگانی مانند طوطی دارید، اسباب بازی‌های صداداربه گفتار آن‌ها کمک می‌کند. از اسباب بازی‌های صدادار می‌توان به زنگوله اشاره کرد؛ شما با فراهم کردن یک زنگوله می‌توانید پرنده خود را به شدت خوشحال کنید؛ چرا که با درآوردن صدای آن بسیار ذوق زده خواهد شد.

کلام آخر

پرندگان خانگی به علت زندگی در محیط بسته و نداشتن تحرک و محروم بودن از امکاناتی که در طبیعت برایشان فراهم است، نیازمند وسیله‌ای برای سرگرمی هستند. شما با انتخاب اسباب بازی مناسب برای پرنده خود می‌توانید به سلامت روحی و جسمی پرنده خود کمک کرده و همیشه پرنده‌ای سالم و شاد داشته باشید.

همچنین، برای خرید محصولات جانبی حیوان خانگی خود می‌توانید از “فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا” کمک بگیرید.

سوالات متداول

اسباب بازی‌ها چه تاثیری بر روی پرندگان دارند؟

اسباب بازی‌ها، پرندگان را به چالش می‌کشند و علاوه‌بر اینکه انرژی آن‌ها را تخلیه می‌کند، به سلامت جسمی و ذهنی پرندگان هم کمک می‌کند.

بهترین اسباب بازی برای پرندگان کدامند؟

صاحبان پرنده با شناخت کامل از خصوصیات اخلاقی و رفتاری پرنده خود که بسیار هم راحت است، می‌توانند به خرید اسباب بازی مناسب برای پرنده خود اقدام کنند.

اسباب بازی‌های مناسب برای پرندگان چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟

  1. باید از اسباب بازی‌های متنوع استفاده کرد تا پرنده کلافه نشود.
  2. جنس و اندازه اسباب بازی نباید به گونه‌ای باشد که برای پرنده خطرناک باشد.
  3. اسباب بازی باید متناسب با جثه پرنده انتخاب شود.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دوازده + شانزده =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا