پرندگان خانگی و زینتی

بهترین پرنده خانگی برای کودکان

بهترین پرنده خانگی برای کودکان

اگر خواهان خرید یک پرنده برای کودک خود هستید باید از وظایف خود و مشکلاتی که ممکن است در این نگهداری پیش آید بیشتر  بدانید. البته که نگهداری از پرنده خانگی دارای مزایایی برای کودکتان است. در این مقاله درباره یک انتخاب خوب و بهترین پرنده خانگی برای کودکان می‌خوانیم.

نگهداری از پرنده خانگی

روانشناسان اعتقاد دارند که نگهداری از پرنده خانگی برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها از جمله افسردگی بسیار تاثیر دارد. علاوه بر این، نگهداری از این حیوانات برای کودکان بسیار جذاب است. وجود چند پرنده و جنب و جوش آن ها به راحتی می‌تواند حال و هوای خانه را عوض کرده و شاد کند. نکته مهم اینجاست که باید موارد اساسی در نگهداری از پرنده خانگی را خیلی خوب بدانید. عوامل زیادی هستند که در نگهداری پرنده خانگی دخیل هستند. از این موارد می توان به موارد زیر اشاره داشت.

  • نیازهای مراقبتی پرنده
  • هزینه نگهداری از پرنده
  • میزان سر و صدا
  • نیاز‌های اجتماعی
نگهداری از پرنده
پرنده خانگی

معرفی بهترین پرندگان خانگی برای کودکان

همانطور که اشاره شد، نگهداری از پرنده خانگی برای کودکان جذاب است و اگر این مسئولیت را به دست خود کودک بسپارید باعث می شود که کودک از همان ابتدا مسئولیت‌پذیری را یاد گیرد. با تقویت مسئولیت‌پذیری در کودکان اعتماد به نفس آنان نیز بیشتر می‌شود. در ادامه به تعدادی از بهترین پرنده خانگی برای کودکان اشاره می‌کنیم.

فنچ

فنچ‌ها و قناری‌ها در رده بهترین پرنده خانگی برای کودکان هستند. برای اینکه نگهداری از آنان بسیار راحت است. در واقع به تعامل زیادی احتیاج ندارند. کودکان هم با این گونه از پرنده انس می‌گیرند. این پرنده برای کودک بسیار جذابیت دارد زیرا که هم زیبا است و هم صدای دلنشینی دارد. یک نکته مهم در نگهداری از فنچ این است که آنها خیلی علاقه‌ای برای گرفتن ارتباط با انسان را ندارند و بهتر است که هنگام خرید چند فنج را کنار هم تهیه نمایید.

برخی تصور می‌کنند که فنچ و قناری را باید دست‌آموز کنند ولی این مورد اهمیت دارد که بدانید، آن‌ها را نباید از قفس بیرون آورد. پس اگر کودک شما دوست دارد که با پرنده دارای ارتباط و تعامل باشد، بهتر است از خرید این پرنده صرف نظر کنید. خوب است که یک عروس هلندی یا مرغ عشق تهیه نمایید. فنچ‌ها بسیار پرندگان ظریفی هستند.

مرغ عشق

مرغ عشق در رده دوم بهترین پرنده خانگی برای کودکان به حساب می‌آید. این پرنده‌ها برای کودکانی که به نگهداری از پرندگان علاقه دارند، گزینه‌ای بسیار مناسب است. این پرنده مشکلی با لمس شدن ندارد. مراقبت از آنها بسیار راحت و آسان است. به راحتی با صاحبش خو گرفته و ارتباط برقرار می‌کند. می‌تواند حیوان خانگی ایده‌الی برای کودکان باشد. می‌تواند دوست خوبی برای فرزند شما باشد. رژیم غذایی این پرنده باید از سبزی‌های برگ‌دار باشد. البته به دانه و پلت هم احتیاج دارند. این پرنده به طور متوسط 5 تا 10 سال طول عمر دارد. البته که داشتن یک رژیم غذایی مناسب می‌تواند در طول عمرش تاثیر داشته باشد.

نگهداری از مرغ عشق
مرغ عشق

عروس هلندی

عروس هلندی از فنچ و مرغ عشق‌ها بزرگتر هستند. اما می‌توان گفت که از بهترین پرندگان خانگی هستند. آن ها می توانند سوت زدن و حتی صحبت کردن را هم یاد بگیرند. این پرنده با همه سنین می‌سازد و کنار می‌آید. نگهداری از آنها برای کودکان بسیار لذت‌بخش است. آنها از اینکه از قفس بیرون بیایند بسیار لذت می‌برند. البته که نسبت به فنچ‌ها و مرغ عشق بیشتر به مراقبت نیاز دارند. باید کودکتان به نگهداری از این پرنده علاقه داشته باشد و امور نگهداری از عروس هلندی را بداند.

موارد نگهداری از این پرندگان شامل تغذیه پرنده با یک رژیم متعادل است، که نه فقط دانه باشد. فراهم کردن آب شیرین هم به طور روزانه و پاکیزه کردن قفسش و تعامل با آنها از دیگر مسئولیت‌ها در قبال نگهداری از این پرنده است. برای آگاهی بیشتر از نگهداری پرندگان خانگی و همچنین خدمات ما به پت شاپ پرندگان در وب سایت پتیا مراجعه نمایید.

طوطی سنگال

در عین حال که بسیاری از طوطی‌ها پر سر و صدا هستند و توجه را خیلی دوست دارند، این نوع از طوطی‌ها عاشق آرامش و رفتاری آرام و ساکت هستند. این مدل از طوطی بسیار مناسب زندگی در آپارتمان هستند. این طوطی‌ها در مقایسه با انواع بزرگتر با احتمال کمتری فریاد می‌زنند. این پرنده تمایل زیادی دارد تا با افراد تعامل نشان دهند. خوب است که برایشان اسباب بازی نیز تهیه کنید. این پرنده یک پرنده آرام و خانگی و بی دردسر است.

نگهداری از طوطی سنگال
طوطی سنگال

سوالات متداول بهترین پرنده خانگی برای کودکان

  • نگهداری از مرغ عشق برای کودکان چه مزیتی را دارد؟
    این پرنده در رده دوم بهترین پرنده خانگی برای کودکان شمرده می‌شود. این پرنده‌ها برای کودکانی که به نگهداری از پرندگان علاقه دارند، موردی بسیار مناسب است. این پرنده مشکلی با لمس شدن ندارد. مراقبت از آنها بسیار راحت و آسان می باشد.
  • مزایای نگهداری از پرنده خانگی چیست؟
    روانشناسان اعتقاد دارند که نگهداری از پرنده خانگی برای بهبود بسیاری از بیماری‌ها از جمله افسردگی بسیار تاثیر دارد. علاوه بر این نگهداری از این حیوانات برای کودکان بسیار جذاب است. وجود چند پرنده و جنب و جوش آن ها به راحتی می‌تواند حال و هوای خانه را عوض کرده و شادی بیافریند.
  • آیا نگهداری از پرنده خانگی برای کودک ضرر دارد؟
    به طور کلی نگهداری از پرنده در خانه مشکلی را ندارد. اما ممکن است مشکل آلرژیک برای شما و نوزادتان به وجود آورد. زمانی آنفولانزای پرندگان وجود داشت و نباید در خانه نگهداری می شدند اما الان از این حیث هیچ ایرادی ندارد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

سیزده + 17 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا