جوندگان خانگیتغذیه سالم حیوانات خانگی

تغذیه خوکچه هندی

تغذیه خوکچه هندی یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که برای حفظ سلامتی او، باید درنظر داشته باشید.

اگر اطلاعات و آگاهی کافی در خصوص تغذیه خوکچه هندی و خرید غذای خوکچه هندی داشته باشید، می‌توانید به بهترین شکل ممکن، در کنار او زندگی کنید و سلامتی این جونده کوچک را تضمین کنید.

تربیت خوکچه هندی و اطلاع از نحوه تربیت او با تشویقی، دومین نکته‌ای است که برای داشتن زندگی شیرین در کنار دوست کوچک‌تان باید بدانید.

در ادامه نکات مهم در تغذیه خوکچه هندی را بررسی می‌کنیم.

چه غذاهایی مناسب تغذیه خوکچه هندی است؟ برای خرید غذای خوکچه هندی چه نکاتی را باید بدانید؟ پاسخ سوالات‌تان را در ادامه این مطلب، خواهید خواند.

تغذیه خوکچه هندی چگونه است؟

اگر بخواهید در خصوص تغذیه خوکچه هندی اطلاعاتی کسب کنید، لازم است بدانید که یونجه، اصلی‌ترین و خوشمزه‌ترین غذایی است که خوکچه هندی عاشق آن است.

یونجه تیموتی یکی از بهترین انواع یونجه است که مناسب تغذیه خوکچه هندی ها است. برای خرید غذای خوکچه هندی، می‌توانید از پت شاپ های موجود در فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی پتیا استفاده کنید.

یونجه Alfalfa میزان بسیار زیادی کلسیم دارد. همین موضوع، مصرف این نوع یونجه را برای خوکچه‌های بالای 4 ماه محدود می‌کند.

سعی کنید، جهت حفظ سلامت خوکچه هندی، از این نوع یونجه، خیلی کمتر استفاده شود.

در ادامه، به بررسی دقیق‌تر تغذیه خوکچه هندی، می‌پردازیم. جهت تدارک یک زندگی هیجان‌انگیز و خوب برای خوکچه هندی، حتما از وسایل نگهداری جوندگان استفاده کنید.

تامین ویتامین C نکته مهم در تغذیه خوکچه هندی

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که برای تهیه غذای خوکچه هندی باید بدانید، این است که، خوکچه‌ هندی، توانایی تولید ویتامین سی در بدن خود را ندارد. پس لازم است، شما آن را در تغذیه خوکچه، درنظر بگیرید.

سعی کنید در زمان خرید غذای خوکچه هندی، از غذاهایی استفاده کنید که میزان مشخصی از ویتامین C بدن او را تامین می‌کند. نیاز هر خوکچه هندی به ویتامین C، چیزی معادل 10 الی 30 میلی‌گرم است.

وجود سبزیجات در تغذیه خوکچه هندی

سبزیجات-مناسب-خوکچه-هندی
سبزیجات مناسب خوکچه هندی

برای تهیه غذای خوکچه هندی، لازم است غذاهای مجاز برای او را بشناسید. استفاده از غذاهای غیرمجاز در رژیم غذایی خوکچه هندی، موجب اختلال در سلامت بدن او می‌شود. سعی کنید از سبزیجات تازه و به‌روز برای تغذیه او استفاده کنید.

هویج، گوجه فرنگی، کلم بروکلی، کرفس، ذرت، نخود سیاه و اسفناج، بهترین غذاهایی هستند که می‌توانید برای خوکچه خانگی استفاده کنید. یادتان باشد که استفاده از سبزیجات منجمد، سمپاشی شده، خردشده و شسته نشده، اصلا پیشنهاد نمی‌شود!

آیا پلت غذای تکمیلی برای تغذیه خوکچه هندی موجود است؟

پلت های آماده‌ای در پت شاپ‌ ها وجود دارند، که تغذیه چندان کاملی برای خوکچه هندی نیست.

در واقع، در تغذیه صحیح خوکچه هندی، حدود 8/1 از این پلت ها لازم است. پلت ها به دلیل حجم بالای کلسیم، باید به میزان محدود در تغذیه خوکچه استفاده شوند.

تامین ویتامین C از طریق همین پلت ها انجام می‌شود. سعی کنید، غذایی را انتخاب کنید که از ذرت ساخته نشده باشد و منبع مطلوبی برای رساندن ویتامین C  به بدن خوکچه هندی‌تان باشد.

غذاهای موردعلاقه خوکچه هندی را بشناسید!

اگر می‌خواهید در تربیت خوکچه هندی درست عمل کنید، لازم است تشویقی مناسبی برای او تدارک ببینید.

استفاده از اطلاعات دقیق و علمی که در سایت پتیا وجود دارد، بهترین منبع برای کسب اطلاعات جهت نگهداری پت است.

علوفه، یکی از بهترین غذاهای موردعلاقه خوکچه است. غذاهایی مثل علوفه تازه، علف‌های هرز، یونجه بنگراس، چمن باغی و جو، به‌دلیل میزان فیبر زیاد، برای بدن خوکچه بسیار مناسب هستند.

سبزیجاتی مثل: کاهو، اسفناج، کلم سفید، کلم بروکلی، گشنیز، کاسنی، چغندر، برگ ذرت و برگ تمشک نیز، جزو غذاهای محبوب خوکچه‌های هندی هستند.

استفاده از میوه‌هایی مثل آناناس، کیوی، خیار، گلابی، توت فرنگی، هندوانه، زرد آلو، سیب، زغال اخته، نارنگی و انبه، برای خوکچه هندی بلامانع است.

غذاهای ممنوعه خوکچه هندی کدامند؟

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در تغذیه خوکچه هندی باید بدانید، لیست غذاهای ممنوعه برای او است.

طبق تحقیقاتی که توسط تیم تولید محتوای فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا انجام شده، یکی از بدترین و ممنوعه‌ترین غذاهای خوکچه هندی، قند و مواد قندی است! استفاده از قند برای خوکچه هندی، ضرر دارد و موجب نابینایی او می‌شود.

استفاده از گوشت، لبنیات و تغذیه حیوانی، برای خوکچه هندی ممنوع است.

استفاده از کلم، باید در تغذیه خوکچه هندی به میزان محدود باشد؛ زیرا کلم، نفخ شکمی ایجاد می‌کند و همین موضوع، سبب بروز مشکلات متعددی در گوارش خوکچه هندی می‌شود.

استفاده از دانه‌های چرب، آجیل، سیب زمینی، نمک، نان و آووکادو نیز، در تغذیه این جوندگان، ممنوع هستند. سعی کنید غذاهای باکیفیت برای آن‌ها را از پت شاپ جوندگان تهیه نمایید.

تعداد وعده های غذایی خوکچه هندی

برای خوکچه هندی در سن کم، بهتر است سه یا چهار وعده در روز درنظر بگیرید و وعده‌ها را در ساعات مشخص به او بدهید.

یادتان باشد که نظم، مهم‌ترین نکته در تربیت خوکچه هندی است. هرچه نظم وعده‌های غذایی او بیشتر باشد، احتمال درخواست غذای او، در زمان‌های مختلفی از روز، کم‌تر می‌شود.

پس از یک سالگی، می‌توانید وعده‌ های غذایی خوکچه را به دو بار در روز کاهش دهید.

نکات مهم در تغذیه خوکچه هندی چیست؟

برای نگهداری از تمامی جوندگان، باید به این موضوع توجه کنید که دندان‌های مخصوص آن‌ها برای جویدن، لازم است مکررا استفاده شوند.

استفاده از این دندان ها، فقط زمانی ممکن است که تغذیه صحیحی برای حیوان درنظر گرفته شود.

استفاده از گیاهان نرم بدون نیاز به جویدن، تاثیری در دندان‌های خوکچه هندی ندارد. برای جلوگیری از رشد بیش از حد دندان‌های او، لازم است از غذاهای جویدنی سفت استفاده کنید. غذاهایی که فشاری مناسب به دندان‌های جلویی وارد نماید.

بهترین تشویقی برای تربیت خوکچه هندی چیست؟

حتما تشویقی‌ های گوناگونی را در پت شاپ ها دیده‌اید که عکس خوکچه هندی بر روی آن قرار دارد.

قبل از خرید این تشویقی‌ ها، لازم است بدانید که فقط تشو یقی‌هایی برای خوکچه هندی مجاز است که از شهد و شکر ساخته نشده باشند.

برای تربیت خوکچه هندی، حتما از پلت هایی استفاده کنید که دارای سیب، میوه‌های خشک و دانه‌های ذرت نباشد.

اگر سلامتی خوکچه هندی برای‌تان اهمیت دارد، می‌توانید در زمان تربیت خوکچه هندی، از میوه‌ها و سبزیجات استفاده کنید.

هرچه غذای تازه‌تری به این جونده بامزه بدهید، سلامتی بدن او را بیشتر تضمین کرده‌اید.

خلاصه مطلب

برای تغذیه صحیح خوکچه هندی، لازم است بهترین غذاهایی که می‌توانید برای او تهیه کنید را بشناسید.

اطلاع از غذاهای ممنوعه برای خوکچه هندی نیز، موضوع مهمی است که شما به‌عنوان سرپرست، باید از آن مطلع باشید.

خرید غذای باکیفیت و مطابق با نیاز بدنی خوکچه، بهترین کاری است که می‌توانید برای حفظ سلامت او انجام دهید.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

18 − 14 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا