آکواریومماهی زینتی و آکواریومی

خرید انواع غذای ماهی

امروزه نگهداری از ماهیان و حیوانات آبزی در بسیاری از خانه‌ها رواج پیدا کرده است و اکنون می‌توان این موجودات زیبا را در بسیاری از آکواریوم خانه‌ها و شرکت‌ها مشاهده کرد، برای نگهداری از ماهی‌ها و حیوانات آبزی یکی از مهم ترین نکات تغذیه ماهی‌ها می‌باشد که در این مطلب قصد داریم تا به راهنمای خرید انواع غذای ماهی به طور کامل بپردازیم.

نگهداری از سگ یا گربه یا هر گونه حیوان در خانه، با عقاید وب سایت پتیا به عنوان حامی حیوانات، مغایرت دارد، اما مطالبی مشابه این مطلب، صرفا برای ارائه اطلاعات به علاقمندان به حیوانات خانگی منتشر می‌شود.

در حال حاضر، غذاهای آماده بسیار زیادی در پت شاپ‌ها وجود دارد که می‌توانید به راحتی با مراجعه به پت شاپ‌های اینترنتی غذای مورد نیاز ماهی‌های خود را تهیه و خریداری کنید. اما توجه داشته باشید که انتخاب غذای نامناسب می‌تواند باعث کاهش عمر این حیوان دوست داشتنی بشود.

غذا دادن به ماهی
راهنمای خرید انواع غذای مناسب ماهی

معرفی غذای مناسب ماهی

بهتر است بدانید که تنوع غذایی ماهی‌ها نیز مانند تمامی حیوانات بسیار زیاد است و هر کدام از این مواد غذایی می‌توانند در رشد و پرورش آبزیان و ماهی‌های شما تاثیر بسزایی بگذارند. توجه داشته باشید که نوع ماهی نیز می‌تواند در تغذیه آن تاثیرگذار باشد؛ زیرا بعضی از غذاها تنها مختص به یک نژاد خاصی از ماهی است.

به طور کلی، غذای مخصوص ماهی به دو دسته خشک و زنده تقسیم‌بندی می‌شود که اکثرا غذاهای زنده، مخصوص ماهی‌های گوشت خوار می‌باشد؛ در ادامه، به طور کامل، مزایا و نحوه استفاده از غذاهای خشک و زنده ماهی را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

انواع غذای خشک مخصوص ماهی کدامند؟

غذای خشک مخصوص ماهی یکی از محبوبترین و پراستفاده‌ترین غذای موجود برای ماهی‌های آکواریومی می‌باشد؛ زیرا غذاهای خشک نسبت به دیگر غذاهای مخصوص آکواریوم، آلودگی کمتری دارند که این امر در داشتن آکواریوم خانگی، از اهمیت بسیار زیادی برخوردار می‌باشد.
در ادامه مطلب، قصد داریم تا به طور کامل انواع غذاهای خشک و زنده ماهی را به شما معرفی نماییم.

غذاهای قرصی ماهی

غذاهای قرصی یکی از غذاهای مناسب برای ماهی‌های کف خوار می‌باشند، اکثرا ماهی‌های کف خوار دهان مکنده‌ای دارند و غذاهای قرصی به مرور زمان در آب حل می‌شود و کار این ماهی‌ها را آسان می‌سازد؛ توجه داشته باشید که این غذا به طور معمول از جلبک‌ها ساخته می‌شوند.

غذای قرصی ماهی
معرفی غذای قرصی ماهی

غذای پولکی محبوب ماهی ها

همانطور که از اسم غذای پولکی مشخص است، این غذا شکل پولکی‌مانند و بسیار نازکی دارد که اکثرا از آن برای تغذیه ماهی‌های بسیار کوچک استفاده می‌شود.

برای خرید انواع غذای ماهی باید به غذای پولکی نیز توجه داشته باشید؛ بسیاری از افراد برای نگهداری از ماهی‌های عید خود از غذاهای پولکی استفاده می‌کنند که بهتر است بدانید که مقدار بیش از حد آن می‌تواند آب آکواریومی که ماهی شما در آن قرار دارد را آلوده کند و باعث مرگ ماهی شما بشود.

غذای گرانولی برای ماهی

یکی از عمومی ترین غذاهای مناسب ماهی‌ها غذای گرانولی می‌باشد، غذاهای گرانولی بسیار ریز و دانه‌ای شکل هستند و اکثرا می‌توان آن را در سایز‌های متفاوتی یافت و خریداری کرد. ماهی‌ها علاقه بسیار زیادی به غذاهای گرانولی دارند و استقبال بسیار خوبی از آن می‌کنند، توجه داشته باشید که این غذا یکی از مناسب ترین گزینه‌ها برای تغذیه ماهی‌های کوچک است.

غذای گرانولی ماهی
بررسی غذای گرانولی مخصوص ماهی

خرید انوع غذای ماهی زنده

همانطور که در متن اشاره شد غذای زنده یکی از غذاهای مناسب برای ماهی‌های گوشت خوار می‌باشد، باید توجه داشته باشید که برای تغذیه ماهی‌های خود از جانوران مرده استفاده نکنید؛ زیرا این امر باعث به خطر افتادن سلامتی ماهی‌ شما و مرگ آن‌هامی‌شود.

برای تغذیه ماهی‌های گوشت خوار بسیاری از افراد از غذاهای منجمد استفاده می‌کنند البته باید بدانید استفاده از این غذا بیشتر از 2 الی 3 بار در هفته توصیه نمی‌شود زیرا این غذاها آلودگی بسیار زیادی همراه با خود دارند.
در ادامه چند مورد از غذاهای زنده ماهی را به شما معرفی خواهیم کرد.

توجه داشته باشید که برای خرید انواع غذای ماهی زنده می‌توانید به پت شاپ‌های اینترنتی مراجعه کنید و به راحتی غذای مورد نیاز ماهی خود را تهیه نمایید.

میگو آرتمیا و کریل

آرتمیا یکی از میگوهای بسیار معروف آب شور است که پروتئین بسیار زیاد آن باعث شده تا این میگو یکی از مناسب ترین غذای مخصوص ماهی باشد؛ کریل نیز یکی از جانوران سخت پوست موجود در اقیانوس است که اکثر ماهی‌ها در اقیانوس از آن تغذیه می‌کنند.

میگو آرتیما
معرفی میگو آرتیما و گریل

کرم خونی مخصوص ماهی ها

یکی از بهترین و مناسب ترین غذاهای موجود برای ماهی‌ها کرم‌های خونی هستند، کرم‌های خونی سرشار از پروتئین و آهن می‌باشند و می‌توانند مواد مورد نیاز ماهی‌ها را تامین سازند. به طور کلی کرم خونی یک نوع پشه کوچک در آب‌های راکد است که نام علمی او نیز Chironomidae tetans می‌باشد.

گوشت میگو برای ماهی

برای خرید انواع غذای ماهی زنده باید به میگو‌ها توجه بسیار زیادی داشته باشید؛ زیرا این غذا یکی از محبوب ترین غذاها برای ماهی‌های گوشت خوار می‌باشد. میگو‌ از مواد غذایی انسان‌ها نیز است و برای استفاده از آن‌ها ابتدا باید سر، پوست و رگ سیاه داخل بدن آن را جدا کنید و سپس، آن را به ماهی‌های خود بدهید.

گوشت میگو
میگو غذای مناسب برای ماهی های گوشت خوار

نکات مهم در هنگام خرید غذای ماهی

در هنگام خرید انواع غذای ماهی باید به نکات بسیار مهمی توجه داشته باشید که این نکات شامل موارد زیر می‌باشد.

  • از غذاهای زنده بیشتر از 3 بار در هفته استفاده نکنید.
  • از مولتی ویتامین در رژیم غذایی ماهی‌ها خود استفاده کنید.
  • حداقل هفته‌ای یکبار از غذای زنده برای ماهی‌ها خود استفاده کنید.
  • بیش از حد به ماهی‌ها غذا ندهید.
  • در صورت زیاد بودن غذا، اضافه آن را از کف آکواریوم جمع نمایید.
  • از غذاهای متنوع استفاده کنید

سوالات متداول خرید انواع غذای ماهی

چه غذاهایی برای ماهی‌ها وجود دارد؟

به طور کلی غذاهای بسیار زیادی وجود دارد که ماهی‌ها با استفاده از آن می‌توانند به تغذیه کردن بپردازند، از جمله غذای‌های مخصوص ماهی می‌توان به غذاهای خشک (غذای پولکی، گرانولی، قرصی) و غذاهای زنده (میگوها و کرم خونی) اشاره کرد که باید توجه داشته باشید نوع ماهی می‌تواند تاثیر بسیار زیادی در انتخاب غذا داشته باشد.

در هنگام خرید غذای ماهی باید به چه نکاتی توجه کنید؟

قبل از خرید غذای مخصوص ماهی باید به نکاتی همچون تنوع در رژیم غذایی ماهی، تمیز بودن آب آکواریوم، خودداری از استفاده بیش از حد غذای زنده و … دقت کنید.

نحوه غذا دادن به ماهی چگونه است؟

برای غذا دادن به ماهی اولین نکته‌ای که باید به آن توجه کنید، مقدار مناسب غذا می‌باشد؛ زیرا استفاده بیش از حد از غذا ماهی می‌تواند سلامت آن را به خطر بیاندازد، توجه داشته باشید غذایی که استفاده می‌کنید مناسب ماهی شما باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × پنج =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا