جوندگان خانگی

راهنمای خرید وسایل نگهداری از خرگوش

خرید وسایل نگهداری از خرگوش

خرگوش ها را به عنوان یک حیوان خانگی محبوب می شناسند. برای نگهداری از این حیوان باید از نیازهای آن اطلاع کاملی داشته باشید. اگر مراقبت اصولی از خرگوش ها صورت بگیرد، عمری در حدود 8 تا 12 سال را دارند. خرید وسایل نگهداری از خرگوش از برنامه‌های مهم مراقبتی خرگوش است. در این مطلب از مهم‌ترین این وسایل صحبت خواهیم کرد.

لوازم مورد نیاز برای نگهداری و مراقبت از خرگوش

درست است که خرگوش به عنوان بی دردسرترین حیوان خانگی شناخته شده است ولی به هر حال به وسایل نگهداری نیاز دارد. برای خرید وسایل نگهداری از خرگوش بهتر است با آنها آشنا شوید:

  • ظرف غذا و آب خرگوش
  • غذای مورد نیاز برای خرگوش
  • لوازم پیاده روی خرگوش
  • لباس مخصوص خرگوش
  • وسایل حمل و نقل خرگوش
  • اسباب بازی برای خرگوش
  • لوازم پزشکی خرگوش
  • لوازم نظافت و نگهداری از خرگوش
 مراقبت از خرگوش
لوازم مورد نیاز برای نگهداری و مراقبت از خرگوش

نگهداری و مراقبت از خرگوش

اگر علاقه به نگهداری و مراقبت از خرگوش را دارید، باید بدانید که نگهداری درست و اصولی از خرگوش نیاز به صرف هزینه بالایی دارد. در واقع هزینه‌های جانبی نگهداری از خرگوش بالا است. هر چه قدر هم که سن خرگوش بالاتر برود، هزینه‌ها بیشتر می‌شود.

در نگهداری خرگوش، ابتدا باید همه جوانب نگهداری از آن را، از جمله خرید وسایل نگهداری از خرگوش در نظر بگیرید. سپس اقدام به خرید و نگهداری از آن بنمایید. نگهداری از خرگوش شامل مواردی مثل لانه خرگوش، مراقبت از خرگوش و نظافت خرگوش می‌شود. شما میتوانید این وسایل را از فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا خریداری بفرمایید.

خرید وسایل نگهداری از خرگوش برای خانه خرگوش

بعضی از افراد ترجیح می دهند که لانه خرگوش بیرون و در فضای باز باشد. اگر دوست دارید که خرگوش خود را بیرون از خانه در فضای باز نگهداری کنید، او را به دور از آفتاب، سرما و باران باید قرار دهید. در فصل سرما هم لانه او را گرم نگه دارید.

نکته قابل توجه در نگهداری خرگوش در فضای باز این است که ممکن است خرگوش شما بترسد. یعنی فضای باز باعث ترسیدن خرگوش شود. از طرفی دیگر خرگوش ها موجوداتی اجتماعی هستند که دوست دارند با آدم ها در ارتباط باشند. توصیه ما این است که خرگوش در فضای خانه و در کنار آدم ها نگهداری شود.

برای نگهداری خرگوش در خانه می‌توانید از حصار و یا قفس مخصوص برای او استفاده کنید. اگر از حصار استفاده کنید، این امکان وجود دارد که فضای کافی برای گذاشتن ظروف غذا و آب و تحرک و بازی خرگوش وجود داشته باشد. در ضمن با حصار امکان افزایش فضا هم در آینده وجود دارد. توجه کنید که برای جلوگیری از پرش خرگوش حصار شما حداقل 92 سانتی متر ارتفاع داشته باشد.

ویژگی های قفس خرگوش

قفس خرگوش
ویژگی های قفس خرگوش
  • اگر دوست دارید که برای خرگوش خود قفس تهیه کنید، به موارد زیر دقت کنید.
  • فضای آزادی برای خرگوش ها وجود داشته باشد تا احساس راحتی کنند. فضای قفس در حدی باشد که خرگوش به راحتی بایستد، دراز بکشد و حرکت کند.
  • کمترین سطح مورد احتیاج برای خرگوش وزن‌ ۲ کیلوگرم حدود ۳ مترمربع است. برای خرگوش بالای 2 کیلو گرم هم، به‌ ازای هر کیلوگرم‌ وزن، ۱ تا ۲ متر مربع به سطح قفس اضافه گردد.
  • ارتفاع قفس خرگوش بستگی به جثه آن دارد که در حدود ۴۵-۹۰ سانتی متر می تواند باشد. در واقع ارتفاع قفس در حدی باشد که خرگوش خیلی راحت بتواند روی پاهایش بایستد.
  • اگر خرگوش را در بیرون خانه و فضای باز نگهداری می‌کنید باید کف قفس در مقابل نفوذ رطوبت عایق باشد. اگر هم که در خانه نگهداری می کنید کف قفس بهتر است توری و یا مشبک باشد.
  • قفس‌هایی که در بیرون خانه هستند، باید دارای فضایی سایه دار و محافظ در مقابل باد داشته باشد. در صورتیکه قفس‌هایی که در خانه هستند، می‌توانند رو باز باشند.
  • دقت کنید که کف قفس سیمی نباشد.
  • خرگوش ها عاشق جای دنج هستند. بهتر است که درون قفس او را گرم و نرم و خشک نگه دارید.
  • از تشک مخصوص خرگوش برای گرم نگه داشتن لانه او هم می‌توانید استفاده کنید. تشک برای خرگوش های مختلف با هم فرق دارد و متفاوت است.

جعبه دستشویی برای نگهداری از خرگوش

جعبه دستشویی خرگوش
جعبه دستشویی برای نگهداری از خرگوش

در هنگام خرید وسایل نگهداری از خرگوش باید به فکر جعبه دستشویی برای خرگوش هم باشید. تهیه جعبه دستشویی به تمیز نگه داشته شدن لانه خرگوش کمک می‌کند. جعبه مخصوص خرگوش را با کاه یا یونجه پر کنید و و داخل قفس خرگوش بگذارید. دقت کنید که از محل خوابش دور باشد.

نیازی نیست که خیلی جعبه را پر کنید، زیرا خرگوش مدفوع خودش را دفن نمی‌کند. هر روز هم مواد داخل آن را عوض کنید. به این صورت خرگوش سالم می‌ماند و در اثر بوها آزرده نمی‌شود.

این نکته خیلی مهم است که بدانید، خرگوش مدفوع خواری دارد. در واقع یک نوع از مدفوع خودش را که سکوتروپ نام دارد را نیاز دارد که بخورد تا مواد مغذی به بدنش برسد. می‌توانید بر روی سکوتروپ ها یونچه بریزید. خرگوش دوست دارد که یونجه و سکوتروپ را هم زمان با هم بخورد.

سخن آخر

شاید به نظر اغلب افراد نگهداری و مراقبت از خرگوش ساده به نظر برسد. اما این طور نیست و خرگوش ها هم به مراقبت اصولی و درست نیازمند هستند. به همین علت خرید وسایل نگهداری از خرگوش و تهیه آنها کار شما را در نگهداری و مراقبت خرگوش بسیار راحت می‌کند. فراموش نشود که نگهداری از حیوان یعنی یک تعهد که باید به بهترین شکل از حیوان مراقبت به عمل آید.

سوالات متداول راهنمای خرید وسایل نگهداری از خرگوش

  • علت تهیه لوازم بازی برای خرگوش چیست؟
    خرگوش ها علاقه به جویدن دارند. مبلمان، پارچه و سیم های برق را ممکن است که بجوند. باید وسایل جویدنی در اختیار خرگوش بگذارید تا حواسش به سایر اشیاء پرت شود. یک جعبه مقوایی پر از یونجه یک اسباب بازی مناسب و ارزان قیمت برای خرگوش است.
  • تهیه لوازم حمل و نقل خرگوش به چه کاری می آید؟
    باکس حمل و نقل از وسایل لازم و ضروری برای خرگوش است. برای بردن خرگوش پیش دامپزشک و هر جای دیگری نیاز به باکس حمل و نقل محکم و مطمئن دارید.
  • وسایل مراقبت های بهداشتی خرگوش شامل چه مواردی می‌شود؟
    خرگوش خانگی چون در کنار ما و در خانه زندگی می‌کند به یکسری وسایل مراقبت بهداشتی مثل ناخن گیر، برس و شانه مخصوص خرگوش احتیاج دارد.
نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

ده + 2 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا