جوندگان خانگیحیوان خانگی و آپارتمانی

آشنایی با نژادهای مختلف خرگوش

نژاد خرگوش خانگی دارای انواع مختلفی است که افراد علاقمند به نگهداری از این حیوان، می‌توانند با آشنا شدن به آن‌ها، یکی را برای خود انتخاب نمایند.

تا کنون انواع نژاد خرگوش خانگی شناخته شده است که هر یک، مشخصات و ویژگی‌های منحصر به فرد خود را دارد. برخی از انواع خرگوش خانگی دارای گوش‌های صاف و ایستاده و برخی دیگر گوش‌های آویزان و افتاده دارند.

برخی کوچک و سبک و بعضی وزن زیاد و ابعاد بزرگی دارند. حتی یکی از انواع نژاد خرگوش خانگی وجود دارد که وزن آن می‌تواند به اندازه یک سگ متوسط نیز باشد!

در این مقاله با نام انواع خرگوش خانگی آشنا خواهیم شد و تعدادی از نژاد خرگوش خانگی را خواهیم شناخت. با فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی پتیا همراه باشید.

اهمیت شناخت نژاد خرگوش خانگی پیش از تصمیم‌گیری

انواع خرگوش خانگی وجود دارد که افراد می‌توانند از آن‌ها نگهداری کنند. اما مساله‌ای که وجود دارد، این است که هر چند که خرگوش‌ها عموماً حیوانات خانگی بسیار خوبی هستند، اما باید در نظر داشت که هر یک از انواع نژاد خرگوش خانگی رفتارها و عادت‌های خاص خود را دارند.

برای مثال، برخی از آن‌ها تمایل به یکجانشینی و نوازش شدن دارند. در حالی که بعضی دیگر از آن‌ها، عادت به بازی کردن و فعالیت‌های مداوم را ایجاد کرده‌اند.

همچنین که هر یک از انواع خرگوش خانگی نیازمند مراقبت‌های خاص خود می‌باشد و آشنایی با نحوه نگهداری از آن‌ها مساله مهمی است.

از این رو، لازم است پیش از اینکه اقدام به نگهداری از این حیوانات خانگی کنید، انواع نژاد خرگوش خانگی را شناخته و آن را که مناسب شما و مطابق با سبک زندگی‌تان است را انتخاب کنید.

در ادامه، با فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی باشید تا انواع خرگوش خانگی را بشناسیم.

انواع خرگوش خانگی را بشناسیم!

با معرفی کردن مدل‌های مختلف نژاد خرگوش خانگی خواهیم دید که هر یک از آن‌ها چه شکل و شمایلی داشته، وزن و ابعادشان چقدر است و تا چه حد نیازمند مراقبت هستند.

با یکی از محبوبیت‌ترین انواع خرگوش خانگی به نام مینی رکس شروع خواهیم کرد.

خرگوش مینی رکس Mini Rex

خاستگاه این نژاد خرگوش خانگی به کشور فرانسه و سال ۱۸۰۰ میلادی برمی‌گردد. ژن‌های این خرگوش بسیار خاص است و این مساله باعث شده که موهای بدن آن، به صورت صاف روی یکدیگر قرار نگرفته و بر خلاف دیگر نژادها، موهای بسیار کوتاه و مخملی دارند.

بنابراین، پوست این نژاد خرگوش خانگی بسیار نرم بوده و می‌توان به راحتی آن را لمس کرد. این مدل خرگوش تحت عنوان خرگوش مخملی یا Velveteen Rabbits نیز شناخته می‌شود.

همانطور که از نام این نژاد پیداست، جثه‌ای بسیار کوچک داشته و وزن آن‌ها چیزی بین ۱.۵ تا ۲ کیلوگرم برای نوع بالغ است.

این موجودات، از جمله محبوب‌ترین و دوشت‌داشتنی‌ترین نژادهای خرگوش ‌ها هستند که طرفداران زیادی را در دنیا دارند.

خرگوش لوپ هلندی Holland Lop

همانگونه که نام این نژاد خرگوش خانگی نشان می‌دهد، خاستگاه آن‌ها متعلق به کشور هلند است که از جمله نژادهای بسیار خاصی می‌باشد که در صنعت فیلم و نمایش طرفداران زیادی را به خود اختصاص داده است.

این نژاد از انواع خرگوش از جمله نژادهای کوتوله است که جثه‌ای بسیار کوچک داشته و وزن آن‌ها چیزی بین ۱ تا ۱.۸ کیلوگرم است.

این نژاد در سال ۱۹۷۹ توسط سازمان پرورش دهندگان آمریکایی خرگوش شناسایی شد. لوپ هلندی، دارای تنوع رنگی بسیار بالایی بوده و رنگ خز آن‌ها یک دست یا به صورت ترکیبی از چند رنگ است.

این خرگوش‌ها موجوداتی بسیار پرجنب و جوش بوده که نیاز به فعالیت و بازی مداوم و زیاد دارند. بنابراین، در صورتی که بتوانید این خرگوش‌ها را در فضای آزاد نگهداری کنید و علاقمند به بازی با آ‌ن‌ها باشید، یکی از بهترین موجودات خانگی خواهند بود.

این نژاد از خرگوش، همچنین، عادت‌های خاص و عجیبی نیز دارد. به عنوان مثال، هرچند که می‌توانند با کودکان به خوبی ارتباط برقرار کنند، اما در صورتی که حوصله تعامل را نداشته باشند، تقلای زیادی خواهند کرد و ممکن است به کودک نیز آسیب برسانند.

گوش‌های این خرگوش حالت افتاده داشته و ظاهر بسیار بانمکی دارند.

خرگوش آلمانی Dutch

خرگوش آلمانی یکی از انواع نژاد خرگوش خانگی است که دلیل وجود خطوط و الگوهایی خاص روی پوستشان به خوبی شناسایی می‌شوند.

جالب است بدانید که اسم این خرگوش هیچ ربطی به زادگاهشان ندارد؛ چرا که این خرگوش در اصل متعلق به کشور انگلستان است.

جثه خرگوش Dutch از جثه نژادهای کوتوله بزرگتر بوده ولی در کل، در طبقه‌بندی خرگوش‌های کوچک قرار می‌گیرند.

وزن نوع بالغ این خرگوش چیزی بین ۱.۵ تا ۲.۵ کیلوگرم می‌باشد و رفتاری بسیار آرام و نجیب دارد. این ویژگی در آن‌ها باعث شده است که از این نژاد خرگوش به عنوان یک حیوان استثنایی برای نگهداری در خانه یاد شود.

به خصوص، کسانی که در خانه خود کودکان خردسال دارند، می‌توانند به خوبی از این حیوان لذت ببرند.

خرگوش هوتوت کوتوله Dwarf Hotot

 

شهرت این نژاد نیز همچون خرگوش آلمانی به دلیل رنگ خاص آن‌هاست. نژاد هوتوت کوتوله دارای رنگی کاملاً سفید و با هاله‌ای کوچک در اطراف چشمانشان است.

 Dwarf Hotot
Dwarf Hotot

گونه بزرگتر خرگوش هوتوت تحت نام بلان دی هوتوت شناخته می‌شود که دارای خز سفید رنگ و چشمانی مشکی است.

این نژاد از خرگوش در اوایل سال ۱۹۰۰ میلادی بیشتر به منظور استفاده از پوست و گوشتشان مورد استفاده قرار می‌گرفت. اما با گذر زمان، گوشت و پوست آن محبوبیت خود را از دست داد و تمایل افراد به نگهداری از آنان بیشتر شد.

در آن دوره، در کل، محبوبیت نژادهای کوتوله در حال افزایش بود که این مساله باعث شد که هوتوت کوتوله نیز محبوب شود.

این نژاد بعضی اوقات بدخلق می‌شود، اما در کل موجودات آرام و مهربانی هستند. وزن این خرگوش کمتر از ۱.۵ کیلوگرم می‌باشد.

خرگوش مینی لوپ Mini Lop

مینی لوپ به عنوان یکی از موجودات زیبا و محبوب در بین همه حیوانات خانگی شناخته می‌شود. همچون، نژاد لوپ هلندی، مینی لوپ‌ها نیز جثه کوچک با گوش‌های آویزان دارند.

این خرگوش‌ها بسیار فعال و پرجنب‌وجوش بوده اما به راحتی قابل تربیت شدن نیز می‌باشند. مینی لوپ‌ها گزینه مناسب برای افرادی هستند که تمایل دارند خرگوشی داشته باشند که بتوانند محل مدفوع و ادرار را به آن‌ها یاد بدهند.

این خرگوش‌ها بسیار تربیت‌پذیر و باهوشند. خرگوش مینی لوپ با دیگر حیوانات نیز می‌تواند ارتباط خوبی برقرار کند و به عنوان موجودات اجتماعی شناخته می‌شوند.

البته باید در نظر داشت که این خرگوش‌ها ارتباطی بهتر با افراد و محیط‌های آرام برقرار می‌کنند. قیمت خرگوش مینی لوپ در مقایسه با دیگر نژادها ممکن است بالاتر باشد.

خرگوش مینی ساتین Mini Satin

این نژاد یکی از نژادهای کوچک خرگوش‌هاست. خز مینی ساتین بسیار نرم و لطیف بوده و درخشندگی زیادی دارد. این نژاد از سال ۱۹۵۶ تاکنون، توسط پرورش‌دهندگان، جثه‌های کوچک و کوچک‌تری به خود پیدا کرده است.

مینی ساتین‌ها خلق و خویی آرام داشته و می‌تواند برای خانواده‌هایی که کودکان خردسال دارند نیز بسیار مناسب باشند.

این خرگوش ممکن است حساسیت‌های رفتاری داشته باشد که بهتر است روش‌های نگهداری خرگوش خانگی را پیش از انتخاب آن‌ها فرا گرفته باشید.

خرگوش کوتوله هلندی Netherland Dwarf

کوتوله هلندی از انواع نژاد خرگوش خانگی است که برای خانواده‌های پرجمعیت و آنان که دارای فرزند کوچک هستند، مناسب نیست؛ چرا که این خرگوش‌ها جثه‌ای بسیار کوچک و ریز داشته و وزن آن‌ها چیزی بین ۰.۵ کیلوگرم تا یک کیلوگرم می‌باشد.

همچنین، این خرگوش نیازمند محیطی آرام و بی سر و صداست. نژاد کوتوله هلندی علاوه بر جثه کوچک و ریزی که دارد، معمولاً علاقه زیادی به بازیگوشی و جنب و جوش دارد. بنابراین، بهتر است فضایی برای او فراهم شود که بتواند آزادانه بدود و بازی کند.

خرگوش لهستانی Polish

از دیگر انواع نژاد خرگوش خانگی کوتوله، نژاد خرگوش لهستانی است. این خرگوش‌ها به دلیل اندازه کوچکشان، نیاز به فضایی کوچک دارند.

این خرگوش نسبت به نژادهای دیگر خرگوش‌ها، فعالیت کمی دارند و در نتیجه، برای افرادی که نمی‌توانند فضای بزرگ و آزادی را برای خرگوش فراهم کنند، می‌تواند مناسب باشد.

خرگوش لهستانی موجودی آرام و مهربان و دوست داشتنی است. یکی از ویژگی‌های مهم و بارز این نژاد از خرگوش این است که می‌تواند محل ادرار و مدفوع خود را یاد بگیرد.

در کل، این خرگوش، یک نژاد باهوش، تربیت‌پذیر و مهربان است.

خرگوش نژاد فلوریدا وایت Florida White

خرگوش فلوریدا وایت، بدنی کوتاه و گرد دارد و گوش‌های تیز آن ظاهری زیبا و جذاب به آن داده است. یکی از مشخصه‌های ظاهری بارز در این خرگوش‌ها، چشم‌های قرمز آن‌هاست که باعث شده است به راحتی تشخیص داده شود.

این نژاد از خرگوش معمولاً آرام هستند، اما در صورتی که بتوانند ارتباطی خوبی با افراد خانواده برقرار کنند، ممکن است بازیگوشی‌های زیادی نیز داشته باشند. برای نگهداری از این خرگوش، شاید بهتر باشد که آن‌ها را عقیم کنید!

خرگوش هیمالیایی Himalayan

نژاد خرگوش خانگی هیمالیایی یکی دیگر از نژادهای بامزه و محبوب خرگوش‌هاست. این نژاد دارای سر کمی پهن، بدن کوتاه و تپل می‌باشد.

گوش‌های این خرگوش، بزرگ و ایستاده و پیشانی پهنی دارند. خرگوش هیمالیان نیز نژادی است که جثه کوچک و ریزاندامی داشته و وزن نوع بالغ آن چیزی بین ۱.۱ کیلوگرم تا ۱.۸ کیلوگرم است.

خرگوش هیمالیایی رنگ‌های مختلفی دارد که پوشش نرم و لطیف آن باعث شده است افراد زیادی به نگهداری از آن علاقمند باشند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × 5 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا