نژادگربه آپارتمانینژادهای گربه

با نژاد گربه بیرمن بیشتر آشنا شوید!

گربه‌ ها یکی از دوست داشتنی‌ترین حیوانات خانگی محسوب می‌شوند. اگر بخواهید سرپرستی پت‌ها را برعهده بگیرید، لازم است در خصوص نوع حیوان و نژاد موردعلاقه‌تان تحقیق کنید.

با تحقیقات، متوجه می‌شوید که کدام نژاد مناسب سبک زندگی و شرایط زندگی شما است.

خرید حیوان خانگی مناسب، مهم‌ترین کاری است که با تحقیق می‌توانید آن را به نتیجه برسانید. نژاد گربه بیرمن، یکی از جذاب‌ترین و بانمک‌ترین نژاد در گربه‌ ها است.

این گربه‌های پشمالوی بامزه، اصالتی فرانسوی دارند. گربه نژاد بیرمن، رفتاری بسیار دوستانه و مطیع دارد. معمولا، میزان سازگاری در نژاد گربه بیرمن بسیار زیاد است.

نژاد گربه بیرمن چیست؟ خصوصیات گربه نژاد بیرمن چیست؟ چه بیماری‌هایی جان گربه بیرمن را تهدید می‌کند؟ در ادامه به بررسی پاسخ این سوالات می‌پردازیم و در خصوص نژادهای گران قیمت گربه نیز مطالبی را، مطرح می‌کنیم.

پس در ادامه مطلب همراه ما باشید!

گربه نژاد بیرمن چیست؟

اگر محبوب ترین نژادهای گربه را بررسی کنید، قطعا نام گربه بیرمن را می‌بینید. نژاد گربه بیرمن، یکی از جذاب‌ترین نژاد در گربه‌ ها است. ویژگی فیزیکی گربه بیرمن یا Birman، بدن نسبتا درشت و پاهای کوتاه او است.

این نژاد، دارای سری گرد و پشمالو است. گوش‌ها در نژاد بیرمن، متوسط است و دست و پاها برخلاف بدن، سفید یک‌دست است. گاهی به‌نظر می‌رسد که دستکشی سفید بر دست و پاهای گربه بیرمن کرده‌اند. چشم‌های این نژاد آبی است و یک M در وسط پیشانی آن‌ها دیده می‌شود. این گربه‌ها معمولا لکه‌هایی رنگی در صورت، دم و بدن‌شان دارند.

خصوصیات نژاد گربه بیرمن را به اختصار بدانید!

  • بسیار بازیگوش، فعال و کنجکاو
  • بسیار مهربان با رفتاری دوستانه
  • شخصیتی مستقل و نگهداری نسبتا آسان
  • بسیار آرام و بدون سر و صدا
  • علاقه‌مند به بازی در خارج از منزل
  • ریزش مو متوسط
  • نیازمند نظافت روزانه

    نژاد گربه بیرمن

اصالت گربه بیرمن را بشناسید!

با تحقیقاتی که در زمینه اصالت نژاد گربه بیرمن انجام داده‌ایم، اطلاعات چندانی مبنی بر منشا پیدایش این نژاد پیدا نکرده‌ایم. اما، گفته می‌شود که در سال 1919 یک جفت از این نژاد در برمه فرانسه تولید مثل کرده‌ است.

در زمان جنگ جهانی دوم، نژاد گربه بیرمن رو به انقراض رفت. برای حفظ این نژاد از گربه، تلاش‌های زیادی در زمینه جفت‌گیری او با گربه‌ های مو بلند پرشین شد و نتیجه آن، گربه‌هایی میکس از نژاد پرشین و بیرمن بود. اما در اوایل دهه 50 میلادی، نژاد خالص بیرمن با نژادی از خود، تولید مثل نمود و به مرور، خطر از بین رفتن این نژاد را به حداقل رساند.  در سال 1965 میلادی، گربه نژاد بیرمن در انگلستان به رسمیت شناخته شد.

ویژگی شخصیتی نژاد گربه بیرمن

بیرمن‌ها، گربه‌هایی بامزه هستند که سال‌های سال، به‌عنوان پت‌های دوست داشتنی و همراه، پرورش یافته‌اند. این گربه‌ ها، شخصیتی بسیار مستقل دارند و معمولا بی سر و صدا به زندگی جذاب و بامزه‌شان ادامه می‌دهند.

نژاد گربه بیرمن، بهترین سازگاری را با گربه‌ ها و سگ‌ های دیگر خانه دارد و از لحاظ میزان اجتماعی بودن، در سطح بسیار مطلوبی است. رفتار دوستانه و کنجکاوی نژاد گربه بیرمن، وجه تمایزی میان او و سایر نژادها ایجاد کرده‌است.

مشکلات سلامتی در نژاد گربه بیرمن

یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که قبل از به سرپرستی گرفتن پت‌ها باید بدانید، بیماری‌هایی است که در برخی نژادها شایع است. این موضوع، بسیار اولیت‌دارتر از کسب اطلاعاتی در خصوص نژادهای گران قیمت گربه است و باید بدون توجه به قیمت گربه‌ ها، به این موضوع توجه کنید.

نژاد گربه بیرمن، در موارد بسیاری، دچار نارسایی کلیوی است. هر چند، این موضوع در تمامی گربه‌های این نژاد دیده نمی‌شود؛ اما به‌عنوان یک بیماری شایع در گربه نژاد بیرمن شناخته می‌شود. برای شناخت بیشتر در خصوص بیماری‌های گربه ‌ها، حتما به مقالات سایت پتیا مراجعه کنید.

بیماری های شایع در نژاد گربه بیرمن را بشناسید!

همه نژادها، مستعد ابتلا به بیماری‌های خاصی هستند که با اطلاع و آگاهی از آن‌ها، می‌توانید از بروز بیماری‌ها پیشگیری کنید.

ترومبو آمبولی شریانی یکی از بیماری‌های شایع در این نژاد است که با ایجاد آمبولی در نزدیکی آئورت بروز می‌کند و خون رسانی به پاهای عقبی را مشکل می‌کند.

این عارضه، سبب از کار افتادن پاهای عقبی و دردناک شدن راه رفتن می‌شود. این وضعیت معمولا با چکاپ منظم و تجویز داروهای پیشگیری از لخته خون، قابل کنترل است.

هموفیلی نیز، یکی از بیماری‌های رایج در این نژاد است. معمولا قبل از انجام هر جراحی، لازم است وضعیت انعقاد خون در گربه‌ها توسط پزشک کنترل شود.

آنمی همولیتیک نیز، نوعی بیماری شایع در بچه گربه‌ها است که در آن، گربه‌ی مادر، آنتی بادی متفاوت از خون توله را، وارد بدن او می‌کند و گلبول‌های قرمز با تحریک نسبت به وضعیت ایجادشده، سبب مرگ توله می‌شوند.

این وضعیت، قبل از بارداری گربه مادر، لازم است توسط دامپزشک بررسی گردد. یکی دیگر از بیماری‌های شایع در این نژاد، انحطاط  اسفنجی شکل است.

در این اختلال عصبی پیش‌رونده، معمولا سیستم عصبی مرکزی، دچار اختلال شده و حرکت پاهای عقبی دچار ناهماهنگی و مشکل خواهد شد.

اختلالات کلیوی که بر اثر عدم تعادل کراتین ایجاد می‌شود نیز، در این نژاد دیده می‌شود. پس برای افزایش سطح سلامت گربه خود، چکاپ‌های ماهیانه و 6 ماهه را جدی بگیرید و با دامپزشک مشورت نمایید.

یادتان باشد که بیماری، ارتباطی با نژادهای گران قیمت گربه ندارد و بیشتر این بیماری‌ها در گربه‌هایی که تحت نظر نباشند، امکان بروز دارد.

غذای مخصوص نژاد گربه بیرمن

اطلاع از نحوه تغذیه حیوانات خانگی، موضوع مهمی است که باید به آن بپردازید. گربه‌ها در دسته حیوانات گوشتخوار قرار دارند. برای تغذیه گربه‌های خانگی، اندکی سبزیجات مفید نیز در وعده‌های غذایی آن‌ها قرار داده می‌شود تا مواد مغذی بدن آن‌ها تامین شود.

استفاده از گوشت مرغ، گوسفند، گاو، ماهی و… برای گربه نژاد بیرمن مانعی ندارد؛ اما بهترین غذا برای حیوانات خانگی، ترکیب غذای خشک و تر است.

غذای خشک، به‌دلیل تامین کلیه نیازهای بدن حیوان خانگی بر اساس نژاد، سن و میزان فعالیت، بهترین گزینه برای تغذیه او است.

برای تهیه بهترین غذای خشک گربه، می‌توانید ازطریق فروشگاه اینترنتی لوازم حیوانات خانگی اقدام کنید.

نظافت و نگهداری نژاد گربه بیرمن

کیفیت زندگی حیوانات خانگی، به نحوه رفتار ما با آن‌ها بستگی دارد. هر چه اطلاعات و آگاهی بیشتری از سبک زندگی آن‌ها داشته باشیم، شانس ایجاد یک زندگی مطلوب برای آن‌ها را خواهیم داشت. نظافت و نگهداری نژاد گربه بیرمن نیز، یکی از موضوعات مهمی است که باید به آن توجه کنید.

رسیدگی به پوست و مو در گربه نژاد بیرمن

هر چند تراکم مو و بلندی آن در گربه نژاد بیرمن، مانند گربه پرشین نیست؛ اما نیاز به شانه مداوم و رسیدگی به نظافت روزانه، هفتگی و ماهانه در گربه‌های بیرمن ضروری است. عدم توجه به این موضوع، موجب بروز مشکلات و بیماری‌های پوستی در آن‌ها می‌شود. چرب کردن پنجه‌های گربه با کرم‌های مخصوص نیز، یکی دیگر از کارهایی است که باید انجام دهید. بررسی وضعیت گوش‌ها و چک کردن لابه‌لای موهای گربه نیز، دو هفته‌ یکبار ضروری است.

نظافت دهان و دندان در گربه نژاد بیرمن

دندان، یکی از مهم‌ترین اعضا بدن حیوانات است. کیفیت زندگی و سلامتی آن‌ها، به سلامت دندان‌ها بستگی دارد. هر گونه اختلال در سلامت دندان گربه‌ها،‌ موجب بروز مشکلات متعددی می‌شود.

مشکلات دهان و دندان در گربه‌ها که عوارض پریودنتال نامیده می‌شود، اصلی‌ترین عامل از بین‌برنده سبک زندگی عادی در آن‌ها است.

با هر گونه آسیب به دهان و دندان، خورد و خوراک گربه ‌ها مختل می‌شود و همین موضوع، اصلی‌ترین آسیب را به سلامت آن‌ها وارد می‌کند.

استفاده از مسواک به‌صورت روزانه، استفاده از خمیردندان مخصوص گربه، استفاده از تشویقی‌های مخصوص دندان و اسباب‌بازی‌های مناسب دندان، اقداماتی است که برای حفظ سلامت دهان و دندان او باید انجام دهید.

سازگاری نژاد گربه بیرمن با کودکان

یکی از مهم‌ترین پارامترهای انتخاب پت، میزان سازگاری آن‌ها با کودکان است. قطعا اگر نوزاد یا کودک دو سه ساله‌ای داشته باشید، لازم است که در زمان خرید پت به این موضوع دقت کنید و تنها، نژادهای گران قیمت گربه را مدنظر قرار ندهید.

نژاد گربه بیرمن، یکی از سازگارترین گربه‌ هایی است که می‌توانید انتخاب کنید. رابطه خوب این گربه‌ ها با کودکان تا حدی است که در تلاش برای سرگرم کردن آن‌ها پیش می‌روند؛ اما لازم است، محتاطانه با این موضوع برخورد کنید و کودک‌تان را با گربه یا هر پت دیگری تنها نگذارید.

آیا لازم است گربه را به خارج از منزل برد؟

همان‌طور که در ابتدا اشاره شد، گربه ‌ها بسیار بازیگوش هستند و علاقه زیادی به بازی با دیگر گربه ‌ها دارند. برای آن‌ها تفاوتی ندارد که نژادهای گران قیمت گربه را ببینند یا گربه‌های بومی، در هرشرایطی علاقه به بازی و شیطنت در آن‌ها دیده می‌شود.

اما خارج کردن گربه از منزل، چندان توصیه نمی‌شود!

احتمال انتقال بیماری‌های خطرناکی که از سایر گربه ‌ها به گربه شما منتقل می‌شود، بسیار بالا است و بهترین کار، ممانعت از خروج گربه ‌ها از منزل است.

قطعا سبک زندگی گربه خانگی، با گربه‌های خارج از خانه متفاوت است و مواجهه آن‌ها با یکدیگر کار چندان عاقلانه‌ای نیست.

چگونه برای نگهداری از گربه آماده شوید؟

گربه‌ ها بامزه‌ترین پت‌های دنیا هستند. نقش حیوانات در زندگی انسان اثبات شده‌است. انرژی مثبت و شور و نشاطی که برای زندگی انسان به ارمغان می‌آورند، تا حدی است که برخی روانشناسان برای درمان افسردگی و کنترل بیماران اوتیسم از حیوانات کمک می‌گیرند.

گربه‌ ها، حیوانات خانگی بسیار ساکت و آرامی هستند که با استایل جذاب و فانتزی، هر ساعت از شما دلبری می‌کنند. پس برای میزبانی از چنین فرشته پشمالوی بامزه‌ای، باید مقدماتی را فراهم کنید.

قبل از آوردن گربه، لازم است، وسایل نگهداری از گربه را تهیه کنید. برای تهیه این لوازم می‌توانید به سایت فروشگاه اینترنتی حیوانات خانگی مراجعه کنید.

ظرف خاک، ظرف آب، ظرف غذا، غذای مخصوص گربه و خاک مخصوص از جمله ضروری‌ترین لوازمی است که باید تهیه کنید.

 

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

چهارده − 1 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا