پرندگان خانگی و زینتی

نحوه نگهداری از پرندگان خانگی

پت شاپ پرندگان و نحوه نگهداری از پرندگان خانگی مخصوصا پرندگان خانگی حائز اهمیت ویژه‌ای بوده و نیازمند آموزش و تخصص خاص می‌باشد. پرندگان خانگی به دلیل هوش بالایی که دارند نیازمند مراقبت‌های بخصوص می‌باشند.

نحوه نگهداری از پرندگان خانگی

پرندگان خانگی بسیار حساس و سخت گیر بوده و توقعات بی‌شماری را از صاحبان خود خواهند داشت؛ برخی از موارد مهم در نگهداری از پرندگان خانگی در مقاله زیر مورد بررسی قرار داده می‌شود.

  • برقراری ارتباط نزدیک با پرندگان خانگی
    منظور از رابطه نزدیک، انتقال احساس علاقه و دوست داشتن به آنان به خصوص به صورت لمسی می‌باشد.
  • توجه به موقعیت ترسناک برای پرندگان و اجتناب از ایجاد چنین موقعیت‌هایی؛
  •  ایجاد فضای امن برای زندگی و تأمین آسایش آنان؛

توجه به فعالیت پرندگان

پرندگان از لحاظ روانی بسیار فعال بوده و نیاز به فضایی مناسب برای جنب و جوش خود دارند. نکته اول، محل قفس پرندگان خانگی در نشیمن و در کنار سایر اعضای خانواده می‌باشد.

تأمین فضایی مناسب برای پرواز پرندگان با محدودیت‌های در نظر گرفته شده، کمک به‌ سزایی در ایجاد آرامش روانی آنان خواهد داشت.

در صورتی که پرندگان را در منزل آزاد می‌گذارید به در و پنجره باز، پنکه‌های سقفی و قابلمه روی اجاق دقت و توجه لازم را داشته باشید تا به پرندگان خانگی شما آسیبی وارد نگردد.

وسایل بازی پرندگان

با مراجعه به فروشگاه پت شاپ پرندگان یا سایر فروشگاه لوازم حیوانات، امکان خریداری اسباب‌بازی برای پرندگان فراهم می‌باشد. در انتخاب وسایل بازی برای نگهداری از پرندگان خانگی به نکات زیر توجه فرمایید:

عدم استفاده از الیاف در اسباب بازی پرندگان

پرندگان به کمک منقار خود، الیاف اسباب بازی را پاره کرده و آن‌ها را می‌خورند و این مورد برای سلامتیشان خطرناک می‌باشد.

اجتناب از اسباب بازی‌های زبر و سفت

این نوع از وسایل بازی، منقار پرندگان خانگی را دچار آسیب دیدگی می‌نماید:

  • وصل کردن تعدادی شاخه و برگ به قفس پرندگان جهت ایجاد محیطی برای سرگرمی آنان؛
  • وسایل بازی که ذهن حیوانات را منحرف می‌نماید، جهت ایجاد تحرک بیشتر برای آن‌ها.

امروزه با گسترش تکنولوژی و طراحی اپلیکیش‌های گوناگون برای ارائه خدمات مورد نیاز حیوانات خانگی نیازی به صرف زمان جهت مراجعه حضوری به پت شاپ پرندگان نبوده و تنها با سفارش از طریق این اپلیکیشن‌ها نیازهای حیوان خانگی را می‌توان برطرف نمود.

شرکت دانش بنیان فراداده نیز با طراحی اپلیکیشن پتیا خدمات مورد نیاز در جهت نگهداری از حیوان خانگی را در دسترس عموم قرار داده است؛

این اپلیکیشن، یک فروشگاه پت شاپ است که تنها با چند کلیک ساده، امکان خرید محصول مورد نیاز از پت شاپ مورد نظر شما را فراهم آورده است.

تغذیه پرندگان

یکی از مهم‌ترین امور مربوط به نگهداری از حیوان خانگی تغذیه صحیح آنان می‌باشد. رژیم غذایی مناسب در هرگونه حیوان خانگی مخصوصا پرندگان برای سلامتی آنان مهم و ضروری می‌باشد. در ابتدا، باید بدانید پرنده شما دانه‌خوار است و یا میوه‌خوار؛ سپس به راحتی از پت شاپ پرندگان امکان سفارش غذای مخصوص به پرنده خود را خواهید داشت.

محیط زندگی پرندگان خانگی

پرندگان در طیف گسترده ای از درجه حرارت و رطوبت می‌توانند به راحتی زندگی کنند؛ نکته‌ی مهم، عدم تغییر ناگهانی آب و هوای اطراف آنان می‌باشد. برخورد نور مستقیم به پرندگان و قرار دادن قفس آنان جلوی نور خورشید برایشان بسیار مفید می‌باشد.

نظافت پرندگان

پیرایش پر‌ها و کوتاه کردن ناخن‌ های پرندگان از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد. پرندگان به صورت روزانه استحمام می‌کنند؛ برای بسیاری از آنان قرار دادن یک ظرف آب در قفسشان کفایت می‌کند و برخی از آنان نیز تمایل به زیر آب قرار گرفتن دارند. در صورت رعایت اصول نگهداری از حیوان خانگی، پرندگان یکی از بهترین حیوانات خانگی محسوب شده و همواره صاحبین خود را سرگرم می‌نمایند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پانزده − 12 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا