نژادحیوان خانگی و آپارتمانیسگ خانگینژادهای سگ

خنگ ترین نژاد سگ

خنگ ترین نژاد سگ و شناسایی آنها برای افرادی که قصد نگهداری سگ های آپارتمانی و شرایط نگهداری سگ در خانه را دارند موضوع بسیار مهمی است؛

درصد موفقیت صاحبین پت، در تربیت سگ خانگی و آموزش رفتارهای درست به وی، در صورت باهوش‌تر بودن این حیوانات خانگی آپارتمانی راحت تر خواهد بود.

هنگامی که در مورد خنگ ترین نژاد سگ صحبت می‌کنیم، باید بدانیم تمام نژادهایی که به عنوان سگ های آپارتمانی معرفی می‌شوند، موجودات باهوشی هستند؛ اما همه‌ی آنها به یک اندازه باهوش نیستند!

برای آموزش سگ های خانگی بسیاری از افراد از مربیان با تجربه کمک می‌گیرند، بعضی دیگر نیز ترجیح می‌دهند تا با تهیه ملزومات تربیت سگ هایشان، از یک اپلیکیشن سفارش آنلاین مانند پتیا، شخصا برای آموزش اقدام کنند.

روش شناخت هوش حیوانات

چه چیزی باعث می‌شود که یک سگ باهوش یا خنگ باشد؟ توانایی و گیرایی در هنگام آموزش فرمان پذیری سگ؟ توانایی او برای به یاد آوردن مسائل؟ قوی بودن حس جهت یابی یا سطح انرژی؟

در سال 1994 یک روانشناس به نام استنلی کورن، کتابی با نام “هوش سگ ها” نوشت. دکتر کورن بیش از 100 نژاد سگ را بر اساس سه نوع خاص از اطلاعات رتبه بندی کرد:

  • هوش غریزی (توانایی انجام وظایفی که منشا غریزی دارند، مانند شکار کردن)
  • هوش سازگاری (توانایی حل مشکلات جدید و عبرت‌گیری از تجربیات قبلی)
  • هوش کار و اطاعت (توانایی یادگیری زمانی که توسط انسان آموزش داده می شود)

استنلی کورن براساس این دسته بندی لیست باهوش ترین و خنگ ترین نژاد سگ را به شرح زیر اعلام کرد؛

باهوش ترین نژاد سگ

  • نژاد بردر كولی (Border Collie)
  • پودل (Poodle)
  • ژرمن شپرد (German Shepherd)
  • گُلدِن رِتریوِر (Golden Retriever)
  • دوبرمن پینچر (Dobermann)
  • شتلند شیپداگ (Shetland Sheepdog)
  • لابرادور رتریور (Labrador Retriever)
  • پاپیلون (Papillon dog)
  • روتوایلر (Rottweiler)

خنگ ترین نژاد سگ

افغان هوند (Afghan Hound)

Afghan Hound
Afghan Hound

اکثر افرادی که با این نژاد از سگ آشنایی دارند، به راحتی می‌پذیرند که افغان هوندها می‌توانند یکی از نژادهای عصبی شمرده شوند.

ماهیت مستقل این سگ ها، ارائه آموزش‌های لازم به آنها را بسیار دشوار می‌سازد و شاید از همین رو در دسته‌ی خنگ ترین نژاد سگ قرار می‌گیرند؛ در عین حال این سگها موجوداتی مهربان هستند که دوست دارند در کنار خانواده گنجانده شوند.

باست هوند (Basset Hound)

Basset Hound
Basset Hound

چهره‌ای دوست داشتنی، گوش های افتاده و چشم های قرمز، سبب شده این نژاد برای بسیاری از مردم دوست داشتنی باشد؛ اما متأسفانه افرادی که شرایط نگهداری سگ در خانه را دارند، باید بدانند که این نژاد در دسته ی خنگ ترین نژاد سگ ها قرار می‌گیرد.

باست هوند حس بویایی شگفت انگیزی دارد.!

این سگ ها هنگام آموزش دیدن با اولین شکست ناامید می‌شوند و همین موضوع تربیت آنها را دشوار می‌کند.

بیگل (Beagle)

Beagle
Beagle

اغلب مردم نژاد بیگل را با گوش های بلند و بینی گرد آن می‌شناسند، اما اگر شما به دنبال یک سگ باهوش برای آموزش هستید، بیگل برای شما مناسب نیست.

هرچند افرادی که شرایط نگهداری سگ در خانه را فراهم کرده‌اند و اصول نگهداری از حیوان خانگی را در خصوص این نژاد رعایت کرده اند، در نهایت، موفق به تربیت آنها شده و یک سگ خانواده‌ی بسیار مهربان را در کنار خود دارند.

اما باید بدانید تربیت این نژاد، حوصله‌ی فراوانی را می‌طلبد.

ماستیف (Mastiff)

Mastiff
Mastiff

بسیاری از مردم این نژاد را به عنوان “گاو نر خنگ” می‌شناسند و متأسفانه (مثل بیگل) طبیعت سخت و آموزش ناپذیر آنها سبب قرار گرفتن این نژاد در میان خنگ ترین نژاد سگ شده است.

هر چند این دسته از سگ ها هم مانند سایر سگ‌ها، هوش دارند، اما عدم تمایل آنها به گوش دادن حرف های دیگران به آنها برچسب “خنگ” زده است.

 

بلادهوند (Bloodhound)

Bloodhound
Bloodhound

بلادهوند، سگ شگفت انگیز و با استعدادی است که اغلب توسط تیم های جستجو و نجات یا ردیاب های حرفه ای مورد استفاده قرار می‌گیرد.

اما متاسفانه این نژاد به دلیل رفتار خودسرانه و مغرور برای آموزش صحیح به یک رهبر بسیار قوی نیاز دارد. بلادهوند می‌تواند سرخوردگی قابل توجهی را برای مربیان بی‌سابقه ایجاد کند.

 

چائو چائو (Chow Chow)

Chow Chow
Chow Chow

چائو چائو یکی دیگر از نژادهای سگ های کله شق است که به دلیل سرسختی و لجاحت در یادگیری آن را در فهرست خنگ ترین نژاد سگ قرار می‌دهند.

با این حال ظاهر بامزه این نژاد سبب شده تا به عنوان یکی از حیوانات خانگی خاص توسط افرادی که شرایط نگهداری سگ در خانه را دارند، پذیرفته شود.

بولداگ (Bulldog)

Bulldog
Bulldog

بولداگ‌ها سگ های قوی و شجاع در ابعادهای کوچک هستند. با این حال نیاز به یک صاحب صبور دارند که می‌تواند بارها و بارها با آنها کار کند تا آنها را به خوبی آموزش دهد.

در واقع بولداگ‌ها مانند بسیاری از نژادهای دیگر این لیست، نیاز به آموزش مادام العمر دارند و به همین جهت است که به عنوان حیوانی با میزان هوش پائین شناخته می‌شوند.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

پنج × سه =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا