حمایت از حیواناتحیوانات در طبیعت

فروش حیوانات وحشی

فروش حیوانات وحشی یکی از دغدغه های مهمی است که امروزه به نام  فروش حیوانات خاص و یا نگهداری از حیوانات خانگی عجیب نیز یاد می‌شود.

در حالی که متاسفانه این پدیده را به هیچ عنوان نباید به حیوانات خانگی عجیب ربط داد.

امروزه در سرتاسر دنیا، فروش حیوانات وحشی یا فروش حیوانات خاص به عنوان حیوانات خانگی عجیب کاملا اشتباه بوده؛

چرا که در اصل حیواناتی که به این اسم به فروش میرسند به هیچ عنوان در رده‌ی حیوانات خانگی دسته بندی نمیشوند.

فروش حیوانات موجود در حیات وحش به عنوان حیوانات خانگی عجیب نه تنها به بقا و زیست این موجودات کمکی نمیکند، بلکه به دلیل ماهیت آنها موجب به خطر افتادن زندگی و حتی انقراض نسل بسیاری از گونه‌ های متفاوت حیوانات شده است.

فروش حیوانات وحشی در جهان

تجارت غیرقانونی حیوانات خانگی عجیب و فروش حیوانات خاص، تنها مختص به چند کشور مشخص نبوده و در سرتاسر جهان، فروش حیوانات وحشی صورت می‌گیرد.

تجارت غیرقانونی حیوانات در دنیا به مواردی چون: قاچاق عاج فیل، فروش پوست حیوانات مانند ببر و خزندگان، باله کوسه و صدها مورد دیگر میشود.

فروش حیوانات وحشی چه به صورت قاچاق اعضای آنها و چه به صورت حیوانات خانگی عجیب، پس از قاچاق مواد مخدر، جعل محصول و ارز و قاچاق انسان، چهارمین تجارت غیرقانونی در دنیا است.

فروش حیوانات خاص و تجارت غیر قانونی آنها در کشورهایی مانند هند، تایلند، چین، عربستان، آمریکا و بنگلادش بیشتر از سایر نقاط دنیا و اخیرا به صورت پراکنده در ایران نیز دیده شده است.

پیامدهای فروش حیوانات وحشی

انقراض گونه ها

تعداد زیادی از گونه های کمیاب حیوانی در دنیا به دلیل وجود شکارچیان غیر قانونی که اغلب فروشندگان بازار فروش حیوانات وحشی و قاچاق اعضای آنها هستند، در خطر انقراض قرار گرفته‌اند.

وجود گونه های متفاوت حیوانی در زنجیره غذایی و حفظ اکوسیستم طبیعی هر منطقه واجب و لازم است.

با انقراض نسل هر یک از گونه های حیوانی تعادل جمعیتی شکارچیان آن گونه و گونه های گیاهی یا جانوری که غذای آن بوده‌اند، از بین خواهد رفت.

در هر سال در دنیا حدود 11 تا 26 میلیون تن ماهی به صورت غیر قانونی صید شده که تعداد زیادی از آنها در رده‌ی حیوانات خانگی عجیب دسته بندی میشوند و در بازار فروش حیوانات وحشی قرار میگیرند.

بیش از 10 میلیون پنگوئن در دهه‌ی گذشته به فروش رسیده‌اند که اغلب آنها به دلیل عدم وجود شرایط مناسب برای زندگی از بین رفته‌اند.

جمعیت فیل آفریقایی به دلیل شکار بیش از حد برای عاج این گونه، به شدت در خطر انقراض بوده و بیش از 30 درصد از جمعیت این فیل ها، پشت میله‌ی زندان هایی که به عنوان باغ وحش، سیرک و یا جاذبه های توریستی تلقی می‌شوند، زندانی شده‌اند.

کشته شدن بیش از 1000 محیط بان در جهان

در دهه گذشته بیش از 1000 نفر از محیط بانان، جنگل بانان و مبارزان شکار غیرقانونی حیوانات توسط شکارچیان کشته شده‌اند.

انتقال بیماری های مشترک به انسان

بسیاری از حیواناتی که به عنوان حیوانات خانگی عجیب، در بازار فروش حیوانات خاص فروخته می‌شوند، بیماری های خطرناک و مشترکی را به انسان دارند.

به دلیل غیرقانونی بودن این بازار، خاص و ناشناخته بودن شرایط زندگی این دسته از حیوانات برای عموم مردم و عدم پذیرش آنها توسط بسیاری از کلینیک های دامپزشکی، بیماری های مشترک آنها با انسان به صاحبین و اطرافیان منتقل خواهد شد.

فروش حیوانات وحشی و نگهداری آنها به عنوان حیوانات خانگی، نه تنها تهدید بزرگی برای بقا نسل این مخلوقات میباشد؛

بلکه در نهایت با نابودی محیط زیست و انتقال بیماری از حیوان به انسان، خطری جدی برای نسل بشر نیز محسوب میشود.

پتیا؛ نرم افزار خرید آنلاین از فروشگاه پت شاپ

فروشگاه پت شاپ پتیا به عنوان اولین فروشگاه لوازم حیوانات و غذای حیوانات خانگی به صورت آنلاین، فروش حیوانات وحشی را به شدت محکوم کرده و فقط به ارائه خدمات برای حیوانات خانگی خواهد پرداخت که شرایط ژنتیکی و زندگی آنها برای این امر تأیید شده و مناسب می‌باشد.

نمایش بیشتر

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

5 × 4 =

دکمه بازگشت به بالا
تماس با اپلیکیشن پتیا